Imaging Roles of Public Relations (PR) Texts in the Proprietary Media of the Corporate Brands
DOI:
https://doi.org/10.58894/ZCKK2090Keywords:
Public Relations (PR) texts, image, proprietary media, corporate brandAbstract
The article considers the contribution of the proprietary media in the communication policy of business organizations. The aim of the study is to identify the general imaging functions of the different PR texts, published on the online platforms of the companies. The research is based on the hypothesis of the interaction between the individual contents and the dominant role of the PR texts in the narrative about the advantages of the corporate brands, competing for consumer’s attention in the digital communication environment. In order to achieve the research objective, the case study method was applied.
References
Бонева, Колев 2016: Бонева М., Г. Колев. Зелен маркетинг. Сборник научни трудове от пътуващ семинар Белград – Любляна – Италианска Ривиера – Загреб (03.05.2016 – 11.05.2016). Шумен: Фабер, 2016, с.175-184.
Брекендридж 2009: Брекендридж, Д. PR 2.0. Нови медии. Нови средства. Нова комуникация. София: Сиела софт енд паблишинг, 2009.
Ванков 2014: Ванков, Н. Онлайн ресурси и инструментариум за дигитален PR. – В: Икономически и социални алтернативи, 2014, бр. 2, с. 45-55.
Дерменджиева 2012: Дерменджиева, Гр. Онлайн журналистика. Медиите в дигиталния свят. София: Университетско издателство Св. Климент Охридски, 2012.
Димитрова 2012: Димитрова, Я. Корпоративната култура като конкурентно предимство. София: Академично издателство Проф. Марин Дринов. 2012.
Димитрова 2017: Димитрова, Я. Култура на иновацията. София: Издателски комплекс – УНСС, 2017.
Доулинг 2005: Доулинг, Гр. Създаване на корпоративна репутация. София: Рой комюникейшън ЕООД, 2005.
Иванова 2009: Иванова, К. Копирайтинг. Съставяне на рекламни и PR текстове. София: Асеневци, 2009.
Капферер 2007: Капферер, Ж. – Н. Бренд навсегда. Создание, развитие, поддержка ценности бренда. Москва: Вершина, 2007.
Котлър 2000: Котлър, Ф. Котлър за маркетинга. София: Класика и стил ООД, 2000.
Котлър, Картаджая, Сетиауан 2020: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 4.0.От традиционното към дигиталното. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2020.
Котлър, Картаджая, Сетиауан 2022: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 5.0. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2022.
Кършакова 2012: Кършакова, Р. Брандиране и други подходи в подкрепа на регионалната идентичност. Научни трудове на Русенския университет, 2012, том 51, серия 5.2.
Мариоти 2013: Мариоти, Дж. Хитрините на бизнеса: за търговските марки. София: Фокус, 2013.
Райков 2004: Райков, З. Корпоративният гражданин. Печелившият бизнес. София: Дармон, 2004.
Скот 2008: Скот, Д. Новите правила в маркетинга и в ПР. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2008.
Узунова 2005: Узунова, Ю. Интерактивният PR. Варна: Ромина, 2005.
Христов 2017: Христов, А. Връзки с инвеститорите и съвременни комуникационни дейности за постигане на прозрачност. В: Медии и обществени комуникации. УНСС – Алма комуникация, 2017, №31.
Linch, De Chernatony 2004: Linch, J., L. de Chernatony. The power of emotion: Brand communicaton business-to-business markets, 2004.// https://www.coursehero.com/file/17966615/Lynch-and-De-Chernatony-2004/.
Saunila, Ukko 2012: Saunila, M., J. Ukko A Conceptual Framework for the Measurement of innovation Capability and its Effects. En: Baltic Journal of Managemen. October 2012, 7(4), 355-385.
Rao 2013: Rao, N. TheHand-in-Hand Relationship of Traditional PR and Digital PR [Online]. – En: Business 2 Communuty. 23.11.2013. https://laptrinhx.com/the-hand-in-hand-relationship-of-traditional-pr-and-digital-pr-3101917883/.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.