Имиджови роли на пиар текстовете в собствените медии на корпоративните брандове

Автори

DOI :

https://doi.org/10.58894/ZCKK2090

Ключови думи :

пиар текстове, имидж, собствени медии, корпоративен бранд

Резюме

В статията се разглежда приносът на собствените медии в комуникационната политика на бизнес организациите. Целта на проучването е да се обособят общите имиджови функции на различни пиар текстове, които се публикуват в онлайн платформите на компаниите. Изследването се гради върху хипотезата за взаимодействието между отделните съдържания и доминиращата роля на пиар текстовете в наратива за предимствата на корпоративните брандове, които се конкурират за потребителското внимание в условията на дигиталните комуникации. За изследователската цел е приложен методът изследване на случай (case study).

Използвани източници

Бонева, Колев 2016: Бонева М., Г. Колев. Зелен маркетинг. Сборник научни трудове от пътуващ семинар Белград – Любляна – Италианска Ривиера – Загреб (03.05.2016 – 11.05.2016). Шумен: Фабер, 2016, с.175-184.

Брекендридж 2009: Брекендридж, Д. PR 2.0. Нови медии. Нови средства. Нова комуникация. София: Сиела софт енд паблишинг, 2009.

Ванков 2014: Ванков, Н. Онлайн ресурси и инструментариум за дигитален PR. – В: Икономически и социални алтернативи, 2014, бр. 2, с. 45-55.

Дерменджиева 2012: Дерменджиева, Гр. Онлайн журналистика. Медиите в дигиталния свят. София: Университетско издателство Св. Климент Охридски, 2012.

Димитрова 2012: Димитрова, Я. Корпоративната култура като конкурентно предимство. София: Академично издателство Проф. Марин Дринов. 2012.

Димитрова 2017: Димитрова, Я. Култура на иновацията. София: Издателски комплекс – УНСС, 2017.

Доулинг 2005: Доулинг, Гр. Създаване на корпоративна репутация. София: Рой комюникейшън ЕООД, 2005.

Иванова 2009: Иванова, К. Копирайтинг. Съставяне на рекламни и PR текстове. София: Асеневци, 2009.

Капферер 2007: Капферер, Ж. – Н. Бренд навсегда. Создание, развитие, поддержка ценности бренда. Москва: Вершина, 2007.

Котлър 2000: Котлър, Ф. Котлър за маркетинга. София: Класика и стил ООД, 2000.

Котлър, Картаджая, Сетиауан 2020: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 4.0.От традиционното към дигиталното. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2020.

Котлър, Картаджая, Сетиауан 2022: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 5.0. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2022.

Кършакова 2012: Кършакова, Р. Брандиране и други подходи в подкрепа на регионалната идентичност. Научни трудове на Русенския университет, 2012, том 51, серия 5.2.

Мариоти 2013: Мариоти, Дж. Хитрините на бизнеса: за търговските марки. София: Фокус, 2013.

Райков 2004: Райков, З. Корпоративният гражданин. Печелившият бизнес. София: Дармон, 2004.

Скот 2008: Скот, Д. Новите правила в маркетинга и в ПР. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2008.

Узунова 2005: Узунова, Ю. Интерактивният PR. Варна: Ромина, 2005.

Христов 2017: Христов, А. Връзки с инвеститорите и съвременни комуникационни дейности за постигане на прозрачност. В: Медии и обществени комуникации. УНСС – Алма комуникация, 2017, №31.

Linch, De Chernatony 2004: Linch, J., L. de Chernatony. The power of emotion: Brand communicaton business-to-business markets, 2004.// https://www.coursehero.com/file/17966615/Lynch-and-De-Chernatony-2004/.

Saunila, Ukko 2012: Saunila, M., J. Ukko A Conceptual Framework for the Measurement of innovation Capability and its Effects. En: Baltic Journal of Managemen. October 2012, 7(4), 355-385.

Rao 2013: Rao, N. TheHand-in-Hand Relationship of Traditional PR and Digital PR [Online]. – En: Business 2 Communuty. 23.11.2013. https://laptrinhx.com/the-hand-in-hand-relationship-of-traditional-pr-and-digital-pr-3101917883/.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-12-2023

Как да цитирате

Христова, Х. (2023). Имиджови роли на пиар текстовете в собствените медии на корпоративните брандове. Медии и език , (13), 15–30. https://doi.org/10.58894/ZCKK2090