Автори

Брой Година Статия Автор Афилиация
БРОЙ 1: Дървени езици. Отсечени езици 2017 (I) Брюкселски новоговор или популизъм проф. д.н. Андреана Ефтимова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 1: Дървени езици. Отсечени езици 2017 (I) Лингва франка – концептуализация и процеси на развитие д-р Деница Генчева Независим изследовател
БРОЙ 1: Дървени езици. Отсечени езици 2017 (I) Наблюдения върху индиректното рекламиране на мода и козметика в списанията за жени д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 1: Дървени езици. Отсечени езици 2017 (I) Случаят „България“ на прицела на критическия дискурсен анализ проф. д.н. Андреана Ефтимова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 1: Дървени езици. Отсечени езици 2017 (I) Из lingua tertii imperii или езикът на Третия райх Виктор Клемперер, Превод от немски: Невена Панова -
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Fact-checking по български – нужно ли ни е министерство на истината? гл. ас. д-р Лора Симеонова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Феноменът на споделянето в социалните мрежи или ефектът на пеперудата проф. д-р Грета Дерменджиева СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Феноменът на споделянето в социалните мрежи или ефектът на пеперудата д-р Росица Славова Независим изследовател
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Социалните медии като източник на кризи и инструмент за овладяването им – пример от практиката д-р Ася Георгиева Независим изследовател
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Сравнението в речта на спортните журналисти Виктор Минчев Независим изследовател
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Журналистическото редактиране – редакторски практики и редакционни политики д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Концепция за изграждане на център за европейска комуникация доц. д-р Любима Йорданова Българска академия на науките
БРОЙ 2: Вирус в мрежата 2017 (II) Фалшиви новини, истинска победа – възходът на Доналд Тръмп и киберпартизанитe гл. ас. д-р Лора Симеонова СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Към проблемa за съвременния милитаризъм. Как руската кинематография „усвои“ чеченския конфликт проф. д-р Войчех Кайтох Ягелонски университет, Краков
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Циганите в източноевропейското кино доц. д-р Светозар Кирилов СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Фейсбук в капана на цензурата гл. ас. д-р Лора Симеонова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Сензационни истории в социалните мрежи и дневният ред на медиите (Типология на вирусното съдържание в платформите Ютуб, Фейсбук, Туитър и Инстаграм за 2017) проф. д-р Грета Дерменджиева СУ "Св. Климент Охрдиски"
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Сензационни истории в социалните мрежи и дневният ред на медиите (Типология на вирусното съдържание в платформите Ютуб, Фейсбук, Туитър и Инстаграм за 2017) д-р Росица Славова Независим изследовател
БРОЙ 3: Трудните послания 2018 (I) Двойствената природа на речта в медиите проф. д-р Тотка Монова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Коя е думата, която описва 2018 година? Редакционна колегия -
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Арт неологична лексика и визуална култура д-р Нели Недялкова Независим изследовател
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Семиопрагматиката на Роже Оден в контекста на съвременната комуникативна парадигма д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Мониторинг и анализ на отразяването на ЛГБТ общността в онлайн вестника „Дневник“ Александър Георгиев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) „Знаците без собствена воля“ през погледа на когнитивната дериватология Илияна Генев-Пухалева Варшавски университет
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Пол по избор (анкетно проучване на нагласите към понятието „джендър“) Ренета Славова Независим изследовател
БРОЙ 4: Етика и етикети 2018 (II) Кодекс Ван де Раад за журналисти: етичен кодекс на Асоциацията на белгийските журналисти превод: д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 5: Атакуваното слово 2019 (I) Езикови специфики при отразяването на движенията „Me Too“ и „Time’s Up“ в англоезични издания д-р Цветелина Джамбазова Независим изследовател
БРОЙ 5: Атакуваното слово 2019 (I) Журналистиката на участието като средство за създаване, разпространяване и проверка на фалшиви новини Ваня Сухарова Независим изследовател
БРОЙ 5: Атакуваното слово 2019 (I) Лингвостилистичен анализ на медийните текстове, отнасящи се до ЛГБТ общността (анализ на материали от онлайн вестника „Дневник“ за периода 2008-2012 г.) Александър Георгиев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 5: Атакуваното слово 2019 (I) Ботофашизъм vs обикновен фашизъм – как Мартин Карбовски онемя във Фейсбук гл. ас. д-р Лора Симеонова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Някои наблюдения върху „мога“, „искам“ и „трябва“ в публичната реч на политиците проф. д-р Петя Осенова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Някои наблюдения върху „мога“, „искам“ и „трябва“ в публичната реч на политиците Надя Терзийска Независим изследовател
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) „Черно на бяло” в печата: eзикът на българския рок, прочетен в Прехода д-р Емил Братанов Българска музикална асоциация
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Корпусно изследване на езика на коментарни журналистически рубрики доц. д-р Елена Тарашева Нов български университет
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Тенденции в създаването на прессъобщения за новите медии д-р Йордан Карапенчев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Моделът на южнокорейската медия OhMyNews в журналистиката на гражданите д-р Момчил Цонев Независим изследовател
БРОЙ 6: Корпуси на свободното слово 2019 (II) Активизъм и слактивизъм при благотворителните кампании в онлайн среда докт. Зарина Василева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторическите тренинги: симбиоза на комуникативната теория и практика проф. дфн Донка Александрова Българска асоциация по реторика
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Диспозиционно-аргументативни аспекти на ефекта на първенството и ефекта на свежестта: завръщане към класическата реторика доц. д-р Герасим Петрински СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторическите упражнения – древна практика и модерна необходимост. Комуникативно-тренинговите модели в обучението по реторика доц. д-р Нели Стефанова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Тренинги за развитие на просоциалната комуникация на професионалисти гл. ас. д-р Донка Петрова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Корпоративната култура – мисия, визия, ценности. Реторически модели, използвани при работен семинар за повишаване ефективността на бизнес комуникацията в екипа на компанията докт. Надежда Ванева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторически техники в преговорния процес гл. ас. д-р Стоянка Балова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Исторически и съвременни форми за алтернативно решаване на правни спорове доц. д-р Михаил Матеев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Парламентарният дебат – критичен поглед върху практиката (2009 – 2019) доц. д-р Наталия Киселова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Телевизионен пиар и поведение пред камера. Аудио-визуални стратегии, практики, умения доц. д-р Поля Иванова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Масовите отклонения от книжовноезиковите норми в медиите – грешки или нови норми? проф. д.н. Андреана Ефтимова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторически техники в парламентарните дебати докт. Борис Ценов СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Прякото онлайн излъчване (live streaming) от министър-председателя във фейсбук като инструмент за комуникация. Някои реторически и комуникационни аспекти докт. Пенка Василева-Георгиева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Развитие на българо-гръцките културни връзки – реторически аспекти в дейността на сдружение „Аристотел – културен мост“ докт. Деница Медарска СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторичен анализ на арт-инсталацията на Давид Черни по проект на тема „Ентропа“ – стереотипи и бариери за разрушаване доц. д-р Росица Йорданова ВСУ "Черноризец Храбър"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) За някои тъмни места в генеалогията и феноменология на тренингите проф. д-р Максим Мизов Център за исторически и политически науки
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Въздействието върху другия в психотерапевтичната и медицинската практика проф. д-р Румяна Крумова-Пешева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Въздействието върху другия в психотерапевтичната и медицинската практика д-р Харалампи Пешев Военно-медицинска академия
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Съвременно приложение и демонстрация на античните реторически упражнения „Енкомион“ и „Етопея“ д-р Адриана Иванчева Независим изследовател
БРОЙ 7: Реторически тренинги 2020 (I) Реторически анализ на асансьорната реч докт. Мариян Васев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 8: Културната памет 2020 (II) Проблемът за пресъздаването на хумора в аудиовизуалния превод от български на руски език Мария М. Степанова Санкт-Петербургски политехнически университет "Петър Велики"
БРОЙ 8: Културната памет 2020 (II) Марк Рибу и истината за цветята доц. д-р Йордан Ефтимов Нов български университет
БРОЙ 8: Културната памет 2020 (II) Отразяване на културни теми и обекти в традиционните електронни (радио и телевизия) и нови медии д-р Ирина Тодорова Независим изследовател
БРОЙ 8: Културната памет 2020 (II) Перспективи на комуникациите – теория, практика, управление, тенденции Проф. д-р Веселина Вълканова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 8: Културната памет 2020 (II) Харалан Ангелов – извън българската литературна памет докт. Грета Разсуканова Нов български университет
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) Локусът на контрол в българската култура и комуникационният му израз в разговорната реч доц. д-р Дияна Петкова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) „Европейски“ vs. „традиционни“ ценности в българските медии доц. д-р Ралица Ковачева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) Ценностите във войната за мир Уилсъновият нов ред на страниците на вестник „Мир“ – национални или корпоративни доктрини докт. Наделина Анева СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) Визуални внушения чрез снимки с ловни трофеи (Валидизиране на културни показатели чрез фотографски изображения в масовата комуникация) докт. Иван Захариев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) Равнища на религиозността в интеркултурния диалог доц. д-р Иван Миленски ВТУ "Св. св. Кирил и Методий"
БРОЙ 9: Ценностите: презареждане 2021 (I) Език и нация. Етнокултурни аспекти на езиковото общуване докт. Даяна Идънс СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 10: Фалшивата реалност 2021 (II) Ролята на неправителствените организации в публичната дипломация гл. ас. д-р Калин Калинов СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 10: Фалшивата реалност 2021 (II) Как психологията може да помогне за решаването на проблема с фалшивите новини д-р Стефан Марков Българска академия на науките
БРОЙ 10: Фалшивата реалност 2021 (II) Езиковата мода в онлайн медиите: наблюдения върху някои комуникативни практики д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 10: Фалшивата реалност 2021 (II) Корпус с рекламни слогани д-р Камен Кирилов Независим изследовател
БРОЙ 10: Фалшивата реалност 2021 (II) Българските вестници между агонията и ренесанса – нагласи, навици и очаквания на аудиторията гл. ас. д-р Лора Симеонова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) Полемиката около една детска книжка, свързана със сексуалното възпитание Паулина Пенова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) „Митове“ на Стивън Фрай – съвременна адаптация на старогръцките митове и легенди Даниела Статулова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) Фалшиви политически новини във Фейсбук доц. д-р Владимир Досев Икономически университет - Варна
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) Речта на омразата в предизборните кампании докт. Елена Матеева СУ "Св. Климент Охридски"; Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО)
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) Медийната дискусия около нов превод на романа на Джордж Оруел „1984“ Весела Йорданова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 11: Дискретният чар на езиковата власт 2022 (I) Лексикален количествен анализ на съдържанието в сравнение с други методи за изучаване езика на печата проф. д-р Войчех Кайтох Ягелонски университет в Краков
БРОЙ 12: Информацията под контрол 2022 (II) Как медиите отразяват проблемите на преподаването на българския език във висшите училища гл. ас. д-р Силвия Коева д-р Елица Топалова ВТУ "Св. св. Кирил и Методий"
БРОЙ 12: Информацията под контрол 2022 (II) Пълна прозрачност или контролирано изпускане на информация като дилема на съвременния кризисен PR Сергей Тодоров СУ „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 12: Информацията под контрол 2022 (II) Метаданни, говорене и разбиране в дигиталните маркетингови комуникации д-р Теодора Петкова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 12: Информацията под контрол 2022 (II) Мариупол – информационната война доц. д-р Светлозар Кирилов СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 12: Информацията под контрол 2022 (II) Съществува ли текстова картина на света? проф. д-р Войчех Кайтох Ягелонски университет в Краков
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Риторични инструменти в мултимодалните копирайтинг текстове д-р Ива Иванова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Традиционни комуникационни модели и нови технологии в PR комуникацията гл. ас. д-р Мирослава Ценкова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Имиджови роли на пиар текстовете в собствените медии на корпоративните брандове доц. д-р Христина Христова ВТУ "Св. св. Кирил и Методий"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Изкуствен интелект и чатботове в копирайтинга – от революция в комуникацията до фолклоризация на дигиталната постмодерност доц. д-р Дияна Петкова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Кибердипломацията – инструмент за комуникация на международни организации д-р Росица Филатова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Форми на мултимедийна журналистика: Българското национално радио във виртуалното пространство докт. Виктория Петрова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Тактическото мълчание като маркетингова стратегия за популяризиране на продукт. Случаят „Elden Ring“ Михаил Петков СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 13: Копирайтинг: медии и маркетинг 2023 (I) Бранд лингвистиката като холистична перспектива при изучаването на бранд комуникацията проф. д.н. Андреана Ефтимова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Жанрът „телевизионен маратон при бедствие“. Войната в Украйна и битката на телевизиите Наделина Анева Nova News
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Ролята на социалните медии във формирането на политически имидж: анализ на профилите на Бойко Борисов, Слави Трифонов и Кирил Петков във Facebook през 2021 година Пламена Папазова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Политическата комуникация – между регулираните медии и нерегулираните платформи доц. д-р Симеон Василев СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) „Усъвършенствуване“ и „изчегъртване“ за политическа и медийна употреба ас. д-р Ирина Гъркова СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Популистки разкази за миграцията в България: „бежанската криза“ Илдико Отова Нов български университет
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Популистки разкази за миграцията в България: „бежанската криза“ Евелина Стайкова Нов български университет
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Футболни метафори в българския политически дискурс доц. д-р Владимир Досев Икономически университет – Варна
БРОЙ 14: Политическата комуникация 2023 (II) Относно въпроса за политическата стигматизация Лазар Шишманов СУ "Св. Климент Охридски"
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Кратките остроумия за класическия българин във Фейсбук – установяване на жанра и преглед на езиковите му белези гл. ас. д-р Богдан Дичев Институт за етнология и фолклористика с Етнографски музей
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Трансмедии на социални каузи Сергей Тодоров Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Изследване на потребителските нагласи по отношение на инфлуенсърите и тяхното сътрудничество с брандове в България Радослава Микова „Публисис“ ЕАД
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Празнуваме 10-годишен юбилей на учебника „Медиен език и стил: теория и съвременни практики”, УИ „Св. Климент Охридски“, 2014 г. Ива Иванова Независим изследовател
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Лозунгът като интегрална част от визуалната пропаганда през социализма в България Никола Вангелов Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Прилагане на международното право при субектите на международните отношения Росица Филатова Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Тенденции в писането на абстракти за български научни списания: езиков анализ Денка Данчева Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 15: Нови и най-нови езици: трансмедийни проекции 2024 (I) Юридическият дискурс в публичната комуникация Зарина Василева Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Управление на кризи в социалните медии Мария Николова Университет за национално и световно стопанство
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Публична дипломация за климата: градовете като нов участник Петранка Филева Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Лексикални средства за манипулация в медийния текст (case study) Тодор Беленски Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Езикът и политическият имидж: анализ на профилите на Петър Волгин и Никола Минчев във Fасеbооk по време на предизборната кампания за народни представители и членове на Европейския парламент от Република България през юни 2024 година Емил Енев Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Перцепции на кризата през всекидневната реч Даниела Статулова Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Комуникацията на Gen Z: Търсене и oбмен на информация в eрата на изкуствен интелект във висшето образование Рая Дренски Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Културни възприятия в българските образователни институции: основни и средни училища Деана Атанасова Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Все още ли е възможен маркетингът чрез съдържание? Жюстин Томс Нов български университет
БРОЙ 16: Кризи и хипокризии 2024 (II) Наблюдения върху аспекти от потребителското поведение онлайн Александър Калинов Нов български университет
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Киното като културен посланик Лазар Шишманов Софийски университет „Св. Климент Охридски“
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Автопортретът като „вътрешно пространство“ Марина Теофилова ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Рискове за децата в интернет: явлението „мозъчно гниене“ Милена Винарова Университет за национално и световно стопанство
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Медийни образи на уличното изкуство Христина Христова ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Особености на завършека на българските новинарски текстове в интернет Силвия Коева ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“
БРОЙ 17: Медиатизация на културното производство 2025 (I) Манипулативна употреба на сегашно време в заглавията за известни личности в онлайн таблоида „България Днес“ Гергана Кушева ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“