Media Images of Street Art
DOI:
https://doi.org/10.58894/MLYB5798Keywords:
street art, media image, media narrative, transmedia storytellingAbstract
The article examines specific highlights in the mediatization of one of the phenomena of urban culture—the street art. The research perspective focuses on the media projections of street art in the dynamic era of digital technologies and the relentless invasion of artificial intelligence into every sphere of socio-economic life. The study object encompasses the identifications of street art within the Bulgarian media space and its roles in the development of contemporary cities. The research subject includes publications in specialized websites and culture and art sections that have tracked the transformations of street art over the past ten years.
References
Александров 2022: Александров, Ал. Теоретични основи на урбанизма. София: Издание на института за Модерността, 2006. [Aleksandrov 2006: Aleksandar. Teoretichni osnovi na urbanizma. Sofiya: Izdanie na instituta za modernostta, 2006]
Визгалов 2011: Визгалов, Д. Брендинг города. Москва: Институт экономики города, 2011 81 [Vizgalov 2011: Vizgalov, Denis. Brending goroda. Moskva: Institut ekonomiki goroda, 2011]
Гало 2017: Гало, К. Тайните на разказването на истории. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2017 [Galo 2017: Galo, K. Taynite na razkazvaneto na istorii. Sofiya: Roy Komyunikeyshan EOOD, 2017]
Голдблат 2006: Голдблат, Дж. Специални събития. Глобален мениджмънт на събития през XXI век. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2006 [Goldblat 2006: Goldblat, Dzh. Spetsialni sabitiya. Globalen menidzhmunt na sabitiya prez XXIbek. Sofiya: Roy Komyunikeyshan EOOD, 2006]
Котлър, Картаджая, Сетиауан 2022: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 5.0. За технологиите и хората. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2022 [Kotlar, Kartadzhaya, Setiauan 2022: Kotlar, F., H. Kartadzhaya, I. Setiauan. Marketing 5.0. Za tehnologiite I horata. Sofiya: Lokus Pablishing EOOD, 2022]
Кожухров 2023: Кожухаров, М. Изкуствен интелект: основни концепции. В: Педагогически форум, 2023, бр. 4, с. 3-24.[Kozhuharov 2023: Kozhuharov, M. Izkustven intelekt: osnovni kontseptsii. V: Pedagogicheski forum, 2023, br.4, s.3-24]
Кутин 2007: Кутин, Л. История на културата. Варна: Наука и икономика, 2007 [Kutin 2007: Kutin, L. Istoriya na kulturata. Varna: Nauka I ikonomika, 2007]
Льоса 2012: Льоса, М.-В. Цивилизация на зрелището. София: Колибри, 2012 [Lyosa 2012: Lyosa, M.-V. Tsivilizatsiya na zrelishteto. Sofiya: Kolibri, 2012]
Музеите на открито 2010: Музеите на открито. В: Е- музеен вестник, 2010, бр.1 (4), година II. [Muzeite na otkrito 2010: Muzeite na otkrito. V: E- muzeen vestnik, 2010, br. 1 (4), godina II]
Рибов 2005: Рибов, М. Конкурентни стратегии в туризма, София: Тракия – М, 2005.[Ribov 2005: Ribov, M. Konkurentni strategii v turizma, Sofiya: Trakiya – M, 2005]
Серафимова 2020: Серафимова, М. Интернет комуникация, медия комуникация, пъблик рилейшънс в дигиталната ера: теоретични дилеми. Реторика и комуникации,2020, бр. 2.// https://rhetoric.bg/интернет-комуникация-ме дия-комуника.[Serafimova 2020: Serafimova, M. Internet komunikatsiya, mediya komunikatsiya, pablik rileyshans v digitalnata era: teoretichni dilemi. Retorika I komunikatsiya, 2020, br. 2.// https://rhetoric.bg/internet-komunikatsiya-mediya-komunika-]
Събева 2024: Събева, Я. Корпоративният разказ. София : УИ Св. Климент Охридски, 2024 [Sabeva 2024: Sabeva, Ya. Korporativniyat razkaz. Sofiya: UI Sv.Kliment Ohridski, 2024]
Фартинг 2013: Фартинг, Ст. Изкуството. Цялата история. София: Книгомания ЕООД, 2013 [Farting 2013: Farting, St. Izkustvoto. Tsyalata istoriya. Sofiya: Knigomaniya EOOD, 2013]
Шваб 2016: Шваб, Кл. Четвъртата индустриална революция. София: Хермес, 2016 [Shvab 2016: Shvab, Kl. Chetvartata industrialna revolyutsiya. Sofiya: Hermes, 2016]
Quintero, Camargo, Rincón 2023: Quintero, E., P. Camargo, M. Rincón. Sostenibilidad de la Infraestructura Cultural en Santo Domíngo. Análisis del Museo de las Atarazanas Realesrazanas Reales. Bogotá: unipiloto.edu.co, 08.08.2023.
Miller 2008: Miller, С. Digital Storytelling. A Creator’s Guide to Interactive Entertainment. Elsevier, Inc., 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Media and Language

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.