Медийни образи на уличното изкуство

Автори

DOI :

https://doi.org/10.58894/MLYB5798

Ключови думи :

улично изкуство, медиен образ, медиен наратив, трансмедиен разказ

Резюме

В статията се разглеждат определени акценти в медиатизацията на един от феномените на градската култура – уличното изкуство. Изследователската визия е фокусирана върху медийните проекции на стрийт арт-а в динамичната епоха на цифровите технологии, на неудържимата инвазия на изкуствения интелект във всяка сфера на социално-икономическия живот. Обект на изследването са обособените в българското медийно пространство идентификации на уличното изкуство и неговите роли в развитието на съвременните градове. Предмет на проучване са публикации в специализирани сайтове и рубрики за култура и изкуство, които проследяват превъплъщенията на стрийт арт-а през последните десет години.

Използвани източници

Александров 2022: Александров, Ал. Теоретични основи на урбанизма. София: Издание на института за Модерността, 2006. [Aleksandrov 2006: Aleksandar. Teoretichni osnovi na urbanizma. Sofiya: Izdanie na instituta za modernostta, 2006]

Визгалов 2011: Визгалов, Д. Брендинг города. Москва: Институт экономики города, 2011 81 [Vizgalov 2011: Vizgalov, Denis. Brending goroda. Moskva: Institut ekonomiki goroda, 2011]

Гало 2017: Гало, К. Тайните на разказването на истории. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2017 [Galo 2017: Galo, K. Taynite na razkazvaneto na istorii. Sofiya: Roy Komyunikeyshan EOOD, 2017]

Голдблат 2006: Голдблат, Дж. Специални събития. Глобален мениджмънт на събития през XXI век. София: Рой Комюникейшън ЕООД, 2006 [Goldblat 2006: Goldblat, Dzh. Spetsialni sabitiya. Globalen menidzhmunt na sabitiya prez XXIbek. Sofiya: Roy Komyunikeyshan EOOD, 2006]

Котлър, Картаджая, Сетиауан 2022: Котлър, Ф, Х. Картаджая, И. Сетиауан. Маркетинг 5.0. За технологиите и хората. София: Локус Пъблишинг ЕООД, 2022 [Kotlar, Kartadzhaya, Setiauan 2022: Kotlar, F., H. Kartadzhaya, I. Setiauan. Marketing 5.0. Za tehnologiite I horata. Sofiya: Lokus Pablishing EOOD, 2022]

Кожухров 2023: Кожухаров, М. Изкуствен интелект: основни концепции. В: Педагогически форум, 2023, бр. 4, с. 3-24.[Kozhuharov 2023: Kozhuharov, M. Izkustven intelekt: osnovni kontseptsii. V: Pedagogicheski forum, 2023, br.4, s.3-24]

Кутин 2007: Кутин, Л. История на културата. Варна: Наука и икономика, 2007 [Kutin 2007: Kutin, L. Istoriya na kulturata. Varna: Nauka I ikonomika, 2007]

Льоса 2012: Льоса, М.-В. Цивилизация на зрелището. София: Колибри, 2012 [Lyosa 2012: Lyosa, M.-V. Tsivilizatsiya na zrelishteto. Sofiya: Kolibri, 2012]

Музеите на открито 2010: Музеите на открито. В: Е- музеен вестник, 2010, бр.1 (4), година II. [Muzeite na otkrito 2010: Muzeite na otkrito. V: E- muzeen vestnik, 2010, br. 1 (4), godina II]

Рибов 2005: Рибов, М. Конкурентни стратегии в туризма, София: Тракия – М, 2005.[Ribov 2005: Ribov, M. Konkurentni strategii v turizma, Sofiya: Trakiya – M, 2005]

Серафимова 2020: Серафимова, М. Интернет комуникация, медия комуникация, пъблик рилейшънс в дигиталната ера: теоретични дилеми. Реторика и комуникации,2020, бр. 2.// https://rhetoric.bg/интернет-комуникация-ме дия-комуника.[Serafimova 2020: Serafimova, M. Internet komunikatsiya, mediya komunikatsiya, pablik rileyshans v digitalnata era: teoretichni dilemi. Retorika I komunikatsiya, 2020, br. 2.// https://rhetoric.bg/internet-komunikatsiya-mediya-komunika-]

Събева 2024: Събева, Я. Корпоративният разказ. София : УИ Св. Климент Охридски, 2024 [Sabeva 2024: Sabeva, Ya. Korporativniyat razkaz. Sofiya: UI Sv.Kliment Ohridski, 2024]

Фартинг 2013: Фартинг, Ст. Изкуството. Цялата история. София: Книгомания ЕООД, 2013 [Farting 2013: Farting, St. Izkustvoto. Tsyalata istoriya. Sofiya: Knigomaniya EOOD, 2013]

Шваб 2016: Шваб, Кл. Четвъртата индустриална революция. София: Хермес, 2016 [Shvab 2016: Shvab, Kl. Chetvartata industrialna revolyutsiya. Sofiya: Hermes, 2016]

Quintero, Camargo, Rincón 2023: Quintero, E., P. Camargo, M. Rincón. Sostenibilidad de la Infraestructura Cultural en Santo Domíngo. Análisis del Museo de las Atarazanas Realesrazanas Reales. Bogotá: unipiloto.edu.co, 08.08.2023.

Miller 2008: Miller, С. Digital Storytelling. A Creator’s Guide to Interactive Entertainment. Elsevier, Inc., 2008.

Файлове за сваляне

Публикуван

29-04-2025

Как да цитирате

Христова, Х. (2025). Медийни образи на уличното изкуство. Медии и език , (17), 6–23. https://doi.org/10.58894/MLYB5798