Rhetorical Analysis of David Čеrný’s Art Installation “Entropa: Stereotypes and Barriers to Be Demolished”
DOI:
https://doi.org/10.58894/.vi7.242Keywords:
David Černý, installation, rhetoric – neoavantgarde art, stereotypes and biases in intercultural communication, visual rhetorical imagesAbstract
The aim of the rhetorical analysis of David Černý’s art installation “Entropa: stereotypes and barriers to be demolished” is to answer the following the questions: What is the rhetorical situation? What is the audience it addresses? Who is the author? What is the purpose of the visual rhetorical message? In what genre can the art installation be placed? What visual images and visual argumentation are used to achieve the purpose? What is the effect and how did the audience respond to Černý’s installation? The specific interdisciplinary scientific field of the relation between rhetoric and neoavantgarde art is the background against which we analyze the creation as well as the setting in which the art installation is perceived and interpreted as visual political rhetorics.
References
Александрова 2008: Александрова, Д. Основи на реториката. София: УИ „Св.Кл.Охридски”, 2008, 44-56.
Ангелов 2014: Ангелов, В. Лексикон по история на изкуството. В.Търново: УИ „Св.св.Кирил и Методий”, 2014.
Господинов 2009: Господинов, Г. Гордост и предразсъдъци. – В: Made for minds. 16.01.2009, последно посетен 18.12.19, <https://www.dw.com./bg//a-3948321>.
Господинов 2009: Господинов, Г. Символи и срам. – В: Made for minds. 31.01.2009., последно посетен 16.12.19, <https://www.dw.com./bg/символи-и-срам/a-3990201>.
Джансън 2006: Джансън, Х. У., Джансън, А., История на изкуството, том 4: Модерен свят. София: Елементи, 2006.
Димитрова 2009: Димитрова, К. От висотата на дупката. – В: „Култура”, бр. 6, 2533, 13.02.2009.
Дичев 2009: Дичев, И. Изкуството на скандала. – В: Списание Семинар_BG (Блог на Ивайло Дичев), <https://seminar-bg.eu/>.
Касабова 2015: Касабова, И. Визуална аргументация във виртуална среда. Визуални реторически образи. – В: Докторантски сборник 2014, том II, под ред. М.Стойчева и др., София: Изток-Запад, 2015, с. 259-273.
Кейтлин 2013: Кейтлин, Дж. Изкуство – Живопис Давид Черни: хулиганството и модерното чешко изкуство. – В: Либерален преглед, 23.08.2013, последно посетен, <http://wp1109248.server-he.de/librev250/index.php>.
Кръстев 2009: Кръстев, Мъчително извисяване от дупката. – В: „Култура”, бр.10, 2537,13.03.2009.
Куюмджиева 2009: Куюмджиева, Св. Потъваме. – В: „Култура”, бр. 35, 2562, 15.10.2009.
Мавродиева 2004: Мавродиева, И. Европейската и атлантическата интеграция на България. Реторически аспекти. София: УИ „Св. Климент Охридски”, 2004.
Мавродиева 2012: Мавродиева, И. Политическата реторика в България:от митингите до WEB 2.0 (1989-2012). София: Парадигма, 2012.
Папакочев 2009: Папакочев, Г. Критиците на Черни и техните врагове. <https://www.dw.com/bg/критиците на Черни и техните врагове/a-4779931>.
Пунчева 2009: Пунчева. А., Писоарът, кенефът и ролята на изкуството. – В: Darik News, 11.10.2009, последно посетен 15.12.2019, <https://dariknews.bg/>.
Стефанов 1998: Стефанов, Св. Културни измерения на визуалното. София: Графити,1998.
Стефанов 2003: Стефанов, Св. Авангард и норма. Иновационни тенденции в българското изкуство от края на ХХ век. София: Агата-А, 2003.
Стефанова 2017: Стефанова, Н. Политическа реторика съвременни тенденции. София: УИ „Св. Климент Охридски”, 2017.
Стефанова 2015: Стефанова, Н. Кратък терминологичен справочник по обща и политическа реторика. София: УИ „Св. Климент Охридски”, 2015.
Дългата сянка на измамната инсталация. – В: Made for minds, 17.01.2009, последно посетен 12.12.2019, <https://www.du.com>.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.