Феноменът на споделянето в социалните мрежи или ефектът на пеперудата

Authors

DOI:

https://doi.org/10.58894/.vi2.118

Keywords:

вирусно споделяне на съдържание, интернет сензация, споделяне в социалните мрежи

Abstract

Споделянето в социалните онлайн мрежи е мощно средство, което има потенциала да влияе както на дневния ред на медиите (традиционни и нови), така и на отделните индивиди от огромната Интернет аудитория. Едно единствено споделяне на онлайн съдържание може да провокира серия от подобни действия, които да го превърнат в силна, променяща живота вълна с положителни или отрицателни последствия. В настоящата статия се разглежда феноменът на онлайн споделянето в социалните мрежи на основата на определението за вирусно и сензационно съдържание, обсъждат се функционалностите на мрежите, начините за споделяне и факторите, които карат хората да споделят онлайн съдържание. Днес споделените онлайн истории са важен източник на информация за всички медии. Статията обяснява различните подходи за информационен трансфер между медиите и цели да идентифицира основните категории вирусно съдържание, станали част от определянето на медийния дневен ред. Като илюстрация на теоретичните изследвания в текста са разгледани примери за вайръл публикации в социалните мрежи (текстови, видео и пр.), широко разпространявани във Великобритания и България.

References

The New York Times Insights. (2011). Psychology of Sharing [online]. Available from: http://nytmarketing.whsites.net/mediakit/pos/

Logan, B. (2009). Publishing to Twitter from Facebook Pages [online]. Available from: https://www.facebook.com/notes/facebook/publishing-to-twitter-from-facebook-pages/123006872130

Filip, S. (2012). Sharing Tweets just got easier. [online]. Available from: https://blog.twitter.com/2012/sharing-tweets-just-got-easier

com. Statistics [online]. Available from: https://www.youtube.com/yt/press/en-GB/statistics.html

Share videos [online]. Available from https://support.google.com/youtube/answer/57741?hl=en-GB

O’Reilly, L. (2014). Facebook video is driving YouTube off Facebook [online]. Available from: http://uk.businessinsider.com/facebook-video-v-youtube-market-share-data-2014-12

Luckerson, V (2014). How Facebook is going to battle with Youtube. [online]. Available from: http://time.com/3634472/fb-vs-youtube-video/

Evan, J. (2015). Facebook video is now bigger than YouTube for brands. The rise of Facebook video [online]. Available from: http://www.socialbakers.com/blog/2335-facebook-video-is-now-bigger-than-youtube-for-brands

com [online]. Available from: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/viral

Топ 15 Viral фактора или защо хората споделят вашата статия. ideamax.eu. November 2, 2013, http://ideamax.eu/топ-15-viral-фактора-или-защо-хората-споделят/

The Science Behind What People Love to Share on Social Media [online]. Available from: https://blog.kissmetrics.com/share-on-social-media/

Joseph, A. (2014). Why Do People Share? The Science & Psychology Behind Viral content: http://www.blueclawsearch.co.uk/blog/2014/02/19/why-do-people-share-the-science-psychology-behind-viral-content/

The New York Times Insights. (2011). Psychology of Sharing [online]. Available from: http://nytmarketing.whsites.net/mediakit/pos/

Carter, B & Marketo (2013). Contagious Content: What People Share on Facebook and Why they Share it. [online]. Available from: http://oginenergy.com/sites/default/files/Contagious-Content.pdf

Albeanu, C. (2015). Facebook: Top 10 stories from UK outlets in 2014. [online]. Available from: https://www.journalism.co.uk/news/the-10-most-popular-stories-on-facebook-from-uk-outlets-in-2014/s2/a563715/

Ashton, B. (2014). Our most shared stories of 2014. [online]. Available from: http://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/most-shared-stories-2014-8330909

Sieczkowski, Cavan. This Wedding Photo Went Viral For All The Right Reasons. Posted: 09/24/2015 08:41 PM EDT. http://www.huffingtonpost.com/entry/wedding-australian-outback-grought_56044cb2e4b08820d91c1dc2?ncid=fcbklnkushpmg00000063

Да те уволнят заради туит. 12.05.2015. http://www.expert.bg/Da-t%D0%B5-uvolnqt-zaradi-tuit-472465.html

Ronson, Jon. How One Stupid Tweet Blew Up Justine Sacco’s Life. Feb. 12, 2015. The New York Times Magazine. http://www.nytimes.com/2015/02/15/magazine/how-one-stupid-tweet-ruined-justine-saccos-life.html?_r=1

Published

2017-12-01

How to Cite

Дерменджиева, Г., & Славова, Р. (2017). Феноменът на споделянето в социалните мрежи или ефектът на пеперудата. Media and Language, (2), 19–52. https://doi.org/10.58894/.vi2.118

Issue

Section

Analyses