Корпоративната култура – мисия, визия, ценности. Реторически модели, използвани при работен семинар за повишаване ефективността на бизнес комуникацията в екипа на компанията

Автори

  • Надежда Ванева Софийски университет „Св. Климент Охридски“

DOI :

https://doi.org/10.58894/.vi7.233

Ключови думи :

корпоративна култура, комуникация, мисия, визия, убеждаване, проксемика

Резюме

Корпоративната култура е симбиоза между мисията, визията и ценностите на една компания. Настоящата статия разкрива използваните реторически модели при реализирането на работен семинар за повишаване ефективността на бизнес комуникацията в екипа на компанията. Използвана все по-често като основен инструмент за повишаване популярността на работодателската марка Employer Branding, корпоративната култура се налага като задължително условие за устойчиво развитие. Тя е базата на корпоративната комуникация и използва доказани реторически похвати за постигане на балансирано и успешно общуване на организацията с нейните вътрешни и външни аудитории.

Използвани източници

Аламанов 2019: Аламанов Л. Employer Branding – човекът в центъра на комуникациите. – В: Мanager.news, 02.02.2016, последно посетен 20.11.2019, <https://bit.ly/2q88JqZ>.

Александрова 2013: Александрова, Д. Основи на реториката. София: УИ „Св. Кл. Охридски“, 2013.

Андреева 1999: Андреева Л. Социално познание и междуличностно взаимодействие. София: ЛИК, 1999

Боянова 2018: Боянова, Л. Социално-психологически тренинг – обща информация. – В: Форум на психолог Л. Боянова, 15.01.2018, последно посетен 20.11.2019, <https://epsiholog.eu/forum/index.php?topic=329.0>.

Руменчев 2006: Руменчев, В. НВК в публичната реч и деловото общуване. София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2006.

Синек 2009: Саймън Сайнек: Как великите лидери вдъхновяват за действие: TEDxPuget Sound, последно посетен 20.11.2019,

< https://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action?language=bg >

Janis 1982: Janis, I. L. Groupthink: Psychological Studies of Policy Decisions and Fiascoes. Boston: Houghton Mifflin, 1982.

Misner 2019: Misner, Iv. How Do You Create Organizational Culture. – В: Dr. Ivan Misner, последно посетен 20.11.2019, <https://ivanmisner.com/create-organizational-culture/>.

Müller-Stewens 2016: Müller-Stewens & Lechner, Strategisches Management, 5 ed. Auflage, 2016.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-05-2020

Как да цитирате

Ванева, Н. (2020). Корпоративната култура – мисия, визия, ценности. Реторически модели, използвани при работен семинар за повишаване ефективността на бизнес комуникацията в екипа на компанията. Медии и език , (7), 73–83. https://doi.org/10.58894/.vi7.233