Тренинги за развитие на просоциалната комуникация на професионалисти
DOI :
https://doi.org/10.58894/.vi7.232Ключови думи :
просоциалност, тренинги, комуникация, ролеви игриРезюме
Просоциалната комуникация като интеракция, при която има стремеж да се съхрани достойнството на другия, дори при наличие на конфликт, и да се подходи просоциално е във фокуса на настоящия материал. Той се спира върху дефинициите за просоциалност и просоциална комуникация и върху опита за операционализиране на просоциалната комуникация. Наред с този теоретичен обзор докладът представя идеи и насоки, извлечени от практиката, как професионалисти, в случая медицински лица, могат да бъдат обучени да развиват и надграждат комуникативните си умения, като обучителният подход е базиран на принципите на преживелищното учене.
Използвани източници
Биърхоф 2002: Bierhoff, H.W. Prosocial behaviour. Hove, UK: Psychology Press, 2002.
Ескоторин 2013: Escotorín, G. Prosocial Communication Inquiry in collaboration with gerontology health professionals. Consulta sobre comunicación prosocial con profesionales socio-sanitarios del ámbito gerontológico. Tesis doctoral no publicada. Bellaterra: Universidad Autonoma de Barcelona, 2013.
Ескоторин, Рош 2011: Еscotorín G., Roche R. Cómo y por qué prosocializar la atención sanitaria: reflexiones, des-afíos y propuestas. Conclusiones del Proyecto Europeo CHANGE. La Garriga: Fundación MartìL´Humà, 2011.
Клайн 2016: Klein, N. Prosocial behavior increases perceptions of meaning in life. – In: The Journal of Positive Psychology. Routledge, 2016, 30.11.2019, < http://home.uchicago.edu/~nklein/ProsocialBehaviorIncreasesMeaning.pdf>.
Колинс 2004: Collins, J. Education techniques for Lifelong Learning. Principles of Adult Learning. – In: Radio Graphics, 2004. Vol. 24 (5), 1483-1489, 30.11.2019, <https://pdfs.semanticscholar.org/89f6/a3cdc5e22dbf6f7c3a31ea7532e678c72111.pdf>.
Колб 1984: Kolb, D. A. Experiential learning: Experience as the source of learning and development (Vol. 1). Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall, 1984.
Рош 1995: Roche, R. Psicología y educación para la Prosocialidad. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona, 1995.
Рош 2006: Roche, R. Psicología de la Pareja y de la Familia. Análisis y Optimización (2ª ed.). Bellaterra: Servei de Publicacions Universitat Autònoma de Barcelona, 2006.
Согунро 2004: Sogunro, O.A. Efficacy of role-playing pedagogy in training leaders: Some reflections. – In: Journal of Management Development. Emerald Publishing Group Limited. 2004, Vol. 23 (4), 355–371, 30.11.2019, < https://www.deepdyve.com/lp/emerald-publishing/efficacy-of-role-playing-pedagogy-in-training-leaders-some-reflections-lPByRmRT5R>.
Стауб 1879: Staub, E. Positive social behaviour and morality, Vol.2: Socialization and development. New York: Academic Press, 1979.
Шарланова 2004: Sharlanova, V. Experiential Learning. In: Trakia Journal of Sciences. Trakia University. 2004, Vol. 2 (4), 36–39, 30.11.2019, <http://tru.uni-sz.bg/tsj/Volume2_4/EXPERIENTIAL%20LEARNING.pdf>.
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.