Как медиите отразяват проблемите на преподаването на българския език във висшите училища

Автори

  • Силвия Коева Великотърновски университет „Св.св. Кирил и Методий“
  • Елица Топалова Великотърновски университет „Св.св. Кирил и Методий“

DOI :

https://doi.org/10.58894/AKFR7912

Резюме

Статията проследява медийното представяне на проблемите на преподаването на българския език във висшите училища. Поставя се акцент върху ролята на медиите за формирането на общественото мнение и за създаването на обществени нагласи. В текста се прави опит да се даде отговор доколко и по какъв начин проблемите на преподаването на българския език в сферата на висшето образование достигат до широката общественост, доколко се приемат за важни и актуални и как журналистическите текстове успяват да повлияят върху нагласите на хората. В резултат на преглед на материали, публикувани и в популярни, и в по-малко посещавани български електронни медии, се представят водещите теми, около които медийните текстове, посветени на българския език във висшите училища, се обединяват.

Използвани източници

Борисова 2011: Борисова, Е. Жанрове в медиите. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски, 2011.

Воденичаров 2003: Воденичаров, П. Социолингвистика. Критика на езиковите идеологии и идентичности. София: СЕМА РШ, 2003.

Добрева 2011: Добрева, Е. Аспекти на масмедийната „реалност“. В. Търново: Фабер, 2011.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-01-2022

Как да цитирате

Коева, С., & Топалова, Е. (2022). Как медиите отразяват проблемите на преподаването на българския език във висшите училища. Медии и език , (12), 120–130. https://doi.org/10.58894/AKFR7912