Трансмедии на социални каузи
DOI :
https://doi.org/10.58894/USVN2136Ключови думи :
трансмедия, кросмедия, определения, комуникация, социални каузи, въздействие, реклама, маркетингРезюме
Въздействието на трансмедиите за социални каузи продължава да става все по-често използвана практика за комуникиране. Причината за това е този вид комуникация е, че тя е изключително ефективна, достига до по-широка аудитория и изиграва ключова роля за идентичността на компанията – фактори, които облагодетелстват крайната мисия на организацията – да окаже въздействие със социалната си кауза, да промени нагласи и да привлече по-голяма аудитория. Настоящото изложение ще изследва явлението трансмедия, ще проследи възникването му, академичните му определения и противоречията, свързани с него. Ще бъдат анализирани и трансмедийни комуникации.
Използвани източници
Хьойзинха 2000: Хьойзинха, Й. Homo ludens. Изследване на игровия елемент на културата. София: „Захари Стоянов“, 2000. [Hyoyzinha 2000: Hyoyzinha, Y. Homo ludens. Izsledvane na igrovia element na kulturata, Sofia: „Zahari Stoyanov“, 2000.
Dena 2009: Dena, C. Transmedia Practice. Theorising the Practice of Expressing a Fictional World Across Distinct Media and Environments. Sydney: University of Sydney, Department of Media and Communications, 2009.
Dalby 2023: Dalby, J., Freeman, M. Transmedia selves. Identity and persona creation in the age of mobile and multiplatform media. New York: Routledge, 2023.
Giovagnoli 2011: Giovagnoli, M. Transmedia and Storytelling. Imagery, Shapes and Techniques. New York: Max Giovagnloli & ETC Press, 2011.
Hancox 2018: Hancox, D. Transmedia for Social Change. Evolving Approaches to Activism and Representation. New York: Routledge, 2018.
Houston 2017: Houston, H. You’re gonna need a bigger story: the 21st century survival guide to not just writing stores but building super stories. New York: One 3 Creative, 2017.
Jenkins 2006: Jenkins, H. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: NYU Press, JSTOR, 2006.
Kinder 1991: Kinder, M. Playing with Power in Movies, Television, and Video Games. From Muppet Babies to Teenage Mutant Ninja Turtles. Berkeley: University of California, The Regents of the University of California, 1991.
Wagner 1849: Wagner, R. Das Kunstwerk der Zukunft. University of Nebraska Press, 1994.
Jenkins 2003: Jenkins, H. Transmedia Storytelling. Moving characters from books to films to video games can make them stronger and more compelling. In: MIT Technology review [online], 2003.Available from: https:
Jenkins 2007: Jenkins, H. „Transmedia 202: Further Reflections“. – In: henryjenkins, 21 march, 2007
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.