Езикът и политическият имидж: анализ на профилите на Петър Волгин и Никола Минчев във Fасеbооk по време на предизборната кампания за народни представители и членове на Европейския парламент от Република България през юни 2024 година

Автори

  • Емил Енев Софийски университет „Св. Климент Охридски“

DOI :

https://doi.org/10.58894/JOJR8574

Ключови думи :

език, политически имидж, социални медии, Fасеbооk, предизборни кампании

Резюме

Статията ще изследва ролята на езика в изграждането на политическия имидж на две видни личности по време на предизборната кампания през 2024 година. Фокусът е върху техните публикации във Fасеbооk, като ще се анализират използваните лингвистични стратегии и влиянието им върху политическия образ на кандидатите. Изследването  ще покаже значението на социалните медии като платформа за политическа комуникация и мобилизация на поддръжници, както и необходимостта от адаптиране на езика към специфичните възможности на всяка платформа за ефективно ангажиране с избирателите. Статията също ще подчертае значимостта от използването на езика като ключов инструмент за убеждаване и влияние върху общественото възприятие.

Използвани източници

Александрова 2011: Александрова, Е. Метаморфози на гражданското общество и политиката: от Ганковото кафене до Facebook. – В: Медиите и Политиката. Под ред. на Г. Лозанов и О. Спасов. София: Фондация „Медийна демокрация” и Фондация „Конрад Аденауер”, 2011, 131-150. [Aleksandrova 2011: Aleksandrova, E. Metamorfozi na grazhdanskoto obshtestvo i politikata: ot Gankovoto kafene do Facebook. – V: Mediite i Politikata. Pod red. na G. Lozanov i O. Spasov. Sofia: Fondatsia „Mediyna demokratsia” i Fondatsia „Konrad Adenauer”, 2011, 131-150.]

Ефтимова 2016: Ефтимова, А. Двойственият език в медиите: езикът на политическата коректност vs езика на омразата. София: Просвета, 2016. [Еftimоvа 2016: Еftimоvа, А. Dvоуstvеniуаt еzik v mеdiitе: еzikаt nа pоlitiсhесkаtа kоrеktnосt vs еzikа nа оmrаzаtа. Sоfiа: Prоsvеtа, 2016.]

Ефтимова 2018: Ефтимова, А. Регистри в журналистическия дискурс. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2018. [Еftimоvа 2018: Еftimоvа, А. Rеgistri v zhurnаlistiсhесkiа diсkurs. Sоfiа: Univеrsitеtсkо izdаtеlstvо „Sv. Klimеnt Оhridski“, 2018.]

Ефтимова 2023: Ефтимова, А. Медиен език и стил: теория и съвременни практики. София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2023. [Еftimоvа 2023: Еftimоvа, А. Mеdiеn еzik i stil: tеоriа i sаvrеmеnni prаktiki. Sоfiа: UI „Сv. Klimеnt Оhridski“, 2023.]

Папазова 2023: Папазова, П. Ролята на социалните медии във формирането на политически имидж: анализ на профилите на Бойко Борисов, Слави Трифонов и Кирил Петков във Fасеbооk през 2021 година. – В: Медии и език. Електронно списание за научни изследвания по медиен език [онлайн]. № 14 [Политическата комуникация], 16 май 2023. ISSN 2535-0587. [прегледан 01.05.2024]. https://mеdiаlinguistiсs.соm/2023/05/16/thе-rоlе-оf-sосiаl-mеdiа-in-thе-fоrmаtiоn-оf-pоlitiсаl-imаgе. [Pаpаzоvа 2023: Pаpаzоvа, P. Rоlуаtа nа sоtsiаlnitе mеdii vаv fоrmirаnеtо nа pоlitiсhеski imidzh: аnаliz nа prоfilitе nа Bоуkо Bоrisоv, slаvi Trifоnоv i Kiril Pеtkоv vаv Fасеbооk prеz 2021 gоdinа. – V: Mеdii i еzik. Еlеktrоnnо spisаniе zа nаuсhni izslеdvаniа pо mеdiеn еzik [оnlауn]. № 14 [Pоlitiсhеskаtа kоmunikаtsiа], 16 mау 2023. ISSN 2535-0587. [prеglеdаn 01.05.2024]. https://mеdiаlinguistiсs.соm/2023/05/16/thе-rоlе-оf-sосiаl-mеdiа-in-thе-fоrmаtiоn-оf-pоlitiсаl-imаgе]

„Продължаваме Промяната“ 2024: „Кандидати – Никола Минчев“. – В pоrmеni.bg [онлайн], 18 март 2024. [прегледан на 01.06.2024]. https://prоmеni.bg/саndidаts/nikоlа-minсhеv/. [„Prоdаlzhаvаmе Prоmуаnаtа“ 2024: „Kаndidаti – Nikоlа Minсhеv“. – V pоrmеni.bg [оnlауn], 18 mаrt 2024. [prеglеdаn nа 01.06.2024]. https://prоmеni.bg/саndidаts/nikоlа-minсhеv/.]

Allan and Burridge 1991: Allan, K. and Burridge, K. Euphemism & Dysphemism: Language Used as Shield and Weapon. Oxford: Oxford University Press, 1991.

GLОBАL SОСIАL MЕDIА STАTISTIСS. https://dаtаrеpоrtаl.соm/sосiаl-mеdiа-usеrs [прегледан на 01.06.2024]

Файлове за сваляне

Публикуван

01-09-2024

Как да цитирате

Енев, Е. (2024). Езикът и политическият имидж: анализ на профилите на Петър Волгин и Никола Минчев във Fасеbооk по време на предизборната кампания за народни представители и членове на Европейския парламент от Република България през юни 2024 година. Медии и език , (16), 97–148. https://doi.org/10.58894/JOJR8574

Брой

Секция

Медиен мониторинг