Tendencies in the Composition of Press Releases for the New Media

Authors

DOI:

https://doi.org/10.58894/.vi6.250

Keywords:

copywriting, press releases, public relations, new media, text

Abstract

The article offers analysis of 100 press releases, chosen according to the method of maximum variation (heterogeneous sampling), described by M. Patton. The research is referring to the work of J. Nilsen, who outlines three key characteristics of texts in the new media – compactness, segmentation and hypertextuality, and examines whether the same characteristics can be observed in the chosen type of copywriting texts, created for the needs of IMC – the press releases. The research shows that the three tendencies, described by J. Nilsen are all present in copywriting texts as well.

References

Ангова 2016: Ангова, С. Трансформации на медийната среда, В: Реторика и комуникации, бр. 23, 12 Декември, 2016. <http://rhetoric.bg/стела-ангова-трансформации-на-мед>

Дерменджиева 2012: Дерменджиева, Г. Онлайн журналистика: Медиите в дигиталния свят. София: УИ „Св. Кл. Охридски“, 2012.

Ефремов 2019: Ефремов, Е. Динамика и константност при журналистическото онлайн редактиране, В: Медии и обществени комуникации №39, Изд. УНСС: Алма комуникация. 8 Март, 2019

Ефтимова 2016: Ефтимова, А. Двойственият език в медиите: езикът на политическата коректност vs езика на омразата. София: Просвета, 2016.

Ефтимова 2018: Ефтимова, А. Регистри в журналистическия дискурс. София: Университетско издателство Св. Климент Охридски, 2018.

ЗЗК 2007: Закон за защита на конкуренцията, обн. ДВ, бр. 64 от септември 2007.

Кардоуни 1993: Кардоуни, Дж. Как се правят новините. София. Издателска къща ,,Хъски”, 1993.

Коич 1996: Коич, Б. Новина, В: Граматика на журналистиката. София. Изд. СУ ,,Св. Климент Охридски”, 1996.

Манович 2003: Manovich, L. New Media From Borges to HTML. – In The New Media Reader. Ed. by Noah -Fruin & Nick Montfort. Cambridge,MA:The MIT Press, 2003, p.13-25.

Нилсен 2012: Nielsen, J. Usability 101: Introduction to Usability. Retrieved 2013-10-10 00:00:00 from http://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/

Патън 2002: Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA Sage Publications.Psychology, Vol.4 No.3A

Published

2019-10-01

How to Cite

Karapenchev, Y. (2019). Tendencies in the Composition of Press Releases for the New Media. Media and Language, (6), 66–83. https://doi.org/10.58894/.vi6.250

Issue

Section

Media Monitoring