Социалните медии като източник на кризи и инструмент за овладяването им – пример от практиката

Автори

  • Ася Георгиева Независим изследовател

DOI :

https://doi.org/10.58894/.vi2.271

Ключови думи :

социални медии, криза, кризисен мениджмънт, YouTube, Domino’s Pizza

Резюме

Днес сме свидетели на бурното развитие на комуникационните технологии от типа социални медии, повишаване на броя интернет потребителите в световен мащаб и нарастващата тенденция за диалогичност между организациите и техните публики. Очакванията на аудиторията се променят и тя все повече изисква прозрачност при комуникацията, отворена политика на организациите и участие в отразяването, споделянето и разпространението на информацията. Това налага по-сериозен анализ на съвременните антикризисни правила и изисквания, наложени от социалните медии. В настоящата статия е разгледан пример от комуникационната практика, който илюстрира промяната във всички тези процеси. Казусът касае известния бранд Domino’s Pizza и е доказателство за това, че днес нито една организация не е защитена от репутационни заплахи, независимо от нейните мащаби, а социалните медии могат да се превърнат, както в източник на криза, така и в средство за по-бързото й овладяване.

Използвани източници

Seeger, M.W. Best Practices in Crisis Communication: An Expert Panel Process. Journal of Applied Communication, Vol. 34, 2006, 232–244.

Smith, Kimberly. Case Study: How Domino’s Managed a Viral Video Nightmare [online]. com 2009. [cited 24 August 2016] Available from: http://www.marketingprofs.com/casestudy/2009/9394/how-dominos-managed-a-viral-video-nightmare

Файлове за сваляне

Публикуван

01-12-2017

Как да цитирате

Георгиева, А. (2017). Социалните медии като източник на кризи и инструмент за овладяването им – пример от практиката. Медии и език , (2), 54–62. https://doi.org/10.58894/.vi2.271

Брой

Секция

Медиен мониторинг