Социалните медии като източник на кризи и инструмент за овладяването им – пример от практиката
DOI :
https://doi.org/10.58894/.vi2.271Ключови думи :
социални медии, криза, кризисен мениджмънт, YouTube, Domino’s PizzaРезюме
Днес сме свидетели на бурното развитие на комуникационните технологии от типа социални медии, повишаване на броя интернет потребителите в световен мащаб и нарастващата тенденция за диалогичност между организациите и техните публики. Очакванията на аудиторията се променят и тя все повече изисква прозрачност при комуникацията, отворена политика на организациите и участие в отразяването, споделянето и разпространението на информацията. Това налага по-сериозен анализ на съвременните антикризисни правила и изисквания, наложени от социалните медии. В настоящата статия е разгледан пример от комуникационната практика, който илюстрира промяната във всички тези процеси. Казусът касае известния бранд Domino’s Pizza и е доказателство за това, че днес нито една организация не е защитена от репутационни заплахи, независимо от нейните мащаби, а социалните медии могат да се превърнат, както в източник на криза, така и в средство за по-бързото й овладяване.
Използвани източници
Seeger, M.W. Best Practices in Crisis Communication: An Expert Panel Process. Journal of Applied Communication, Vol. 34, 2006, 232–244.
Smith, Kimberly. Case Study: How Domino’s Managed a Viral Video Nightmare [online]. com 2009. [cited 24 August 2016] Available from: http://www.marketingprofs.com/casestudy/2009/9394/how-dominos-managed-a-viral-video-nightmare
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.