„Европейски“ vs. „традиционни“ ценности в българските медии
DOI :
https://doi.org/10.58894/.vi9.217Ключови думи :
европейски ценности, традиционни български ценности, европейски избори, Европейски съюз, медииРезюме
Статията представя резултати от изследване на медийната репрезентация на понятията „европейски ценности“ и „български ценности“ по време на кампанията за европейските избори през 2019 г. Резултатите показват, че в политическия дискурс преобладава превратно представяне на европейските ценности, въз основа на което те са противопоставени на българските. На тази основа се конструира негативно отношение към ЕС.
Използвани източници
Аврамов 2007: Р. Аврамов. Комуналният капитализъм. Из българското стопанско минало. Т.3. София: Център за либерални стратегии, 2007.
Вацов 2017: Вацов, Д. Доклад „Антидемократичната пропаганда в България. Първа част. Информационни сайтове и печатни медии: 2013 – 2016 г. Количествени изследвания“. София: Фондация за хуманитарни и социални изследвания, 2017.
Драганов 2003: Драганов, М. Българино, бъди. София: Институт по социология-БАН, 2003.
Европейски парламент 2016: Резолюция на Европейския парламент от 23 ноември 2016 г. относно стратегическата комуникация от ЕС за противодействие на пропагандата, насочена срещу него от трети страни. <https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-8-2016-0290_BG.html>.
Европейски парламент 2019: Parlemeter 2019. Heeding the Call beyond the Vote. A Stronger Parliament to Listen to Citizens Voices. Eurobarometer Survey 92.2 of the European Parliament. A Public Opinion Monitoring Study. <https://www.europarl.europa.eu/pdf/eurobarometre/2019/parlemeter-2019-heeding-the-call-beyond-the-vote/report/en-report.pdf>.
Еленков, Даскалов 1994: Еленков, И., Р. Даскалов. Защо сме такива? В търсене на българската културна идентичност. София: Просвета, 1994.
Ефтимова 2019: Ефтимова, А. Значения на лексемата джендър под влиянието на медийния дебат за приемането на истанбулската конвенция.- В: Nomen est omen. Научни изследвания в чест на 70-годишнината на проф. д-р Кирил Цанков. Велико Търново: Университетско издателство „Св. Св. Кирил и Методий“ 2019, 261- 274.
Ковачева 2020: Ковачева Р. Новините от света. За смисъла и ползите от международната журналистика. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020.
Ковачева 2017: Ковачева, Р. Център и периферия на европеизираните публични сфери. София: Сиела, 2017.
Консолидиран текст на Договора за Европейския съюз. 8 ноември 2020 <https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016M/TXT&from=EN>.
Митев, 2019: Митев, П. Е., Б. Попиванов, С. Ковачева, П. Симеонов. Българската младеж 2018/2019. София: Фондация Фридрих Еберт, 2019.
Неделчева 2012: Неделчева, Т. Жизнеността на етатисткия синдром на българина. – В: Българските национални ценности. Статика и динамика в евроинтеграционния процес. Съст. Кирил Кертиков. София: ИИОЗ-БАН, 2012, 21-32.
Нейкова, Ковачева 2017: Нейкова, М., Р. Ковачева. Медиатизираното измерение на външната политика. София: УИ „Кв. Климент Охридски“, 2017.
Павлов 2018: Павлов, К, Б. Захариев, М. Канушев, Д. Вацов. Доклад Речта на омразата през речника на популистката пропаганда в България и нейното разпространение в българските онлайн медии (1 юни – 31 август 2018 г.). София: Фондация за хуманитарни и социални изследвания, 2018.
Стойкова 2015: Стойкова, П. Ключови ценности в днешното българско общество. – Проблеми на постмодерността, Том V, Брой 3, 2015, 288-295.
Фотев 2019: Европейските ценности. Новата констелация. Съст. Георги Фотев. София: Издателство на Нов български университет, 2019.
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.