Ролята на социалните медии във формирането на политически имидж: анализ на профилите на Бойко Борисов, Слави Трифонов и Кирил Петков във Facebook през 2021 година

Автори

  • Пламена Папазова Софийски университет „Св. Климент Охридски“

DOI :

https://doi.org/10.58894/NTZG7505

Ключови думи :

политически имидж, социални медии, Facebook, предизборни кампании

Резюме

В наши дни социалните медии играят все по-голяма роля в обществения и политически живот и са станали важен канал за комуникация между политиците и гражданите. В този контекст, настоящата статия ще проучи ролята на социалните медии за изграждане на политически имидж, като постави фокус върху профилите на водещите политици в България през 2021 година. Статията ще вземе предвид победителите в трите тура на парламентарните избори през 2021 г. и ще анализира Facebook профилите на лидерите на съответните партии. За анализа на активността им във Facebook, ще бъдат разгледани броят на публикациите, тяхната тема, обемът им, както и дали включват снимка, видео или препратка към външна публикация и дали използват хаштаг. Проследени са и реакциите, коментарите и споделянията на постовете, за да се отчете ангажираността на аудиторията към публикациите. Изследването може да даде полезна информация за използването на социалните медии в политическата комуникация.

Използвани източници

АМБАРЕВА, Христина. Изграждането на политически имидж и поуки за българския политически живот. В: Политическата мисъл на ХХ век – поуки за България, 2006, с. 250.

ДУШКОВА, Валерия, Мария ЯКОВА. Имиджът на политиците и имиджът на политиката. [онлайн] НБУ. 2014 [цитиран на 10 Август 2022]. Достъп от: http://ebox.nbu.bg/ssc14/view_lesson.php?id=29

Централна избирателна комисия. ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ | 4 АПРИЛ 2021. Сумарни данни. [онлайн] https://results.cik.bg/pi2021/rezultati/

Централна избирателна комисия. ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ | 11 ЮЛИ 2021. Сумарни данни. [онлайн] https://results.cik.bg/pi2021_07/rezultati/index.html

Централна избирателна комисия. ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ | 14 НОЕМВРИ 2021. Сумарни данни. [онлайн] https://results.cik.bg/pvrns2021/tur1/rezultati/

BENNETT, W. Lance. The personalization of politics: Political identity, social media, and changing patterns of participation. Annals of the American Academy of Political and Social Science, 2012, v. 644, n. 1, pp. 20-39. https://doi.org/10.1177/0002716212451428

CANTONI, E., & PONS, V. Do interactions with candidates increase voter support and participation?Experimental evidence from Italy (No. 16–080). Harvard Business School, 2017.

CUCU, Elena. [What Data Says] Where to Place Links in Facebook Posts for Greater Engagement. Here’s what 51,054,216 Facebook Posts Tell Us. 2021. [онлайн] https://www.socialinsider.io/blog/link-in-facebook-comment/

DOPSON, Elise. Videos vs. Images: Which Drives More Engagement in Facebook Ads? 2021. [онлайн] https://databox.com/videos-vs-images-in-facebook-ads

DUMITRICA, Delia. Politics as „customer relations“: social media and political authenticity in the 2010 municipal elections in Calgary, Canada. Javnost – The Public, Vol. 21, 2014, , No 1, pp. 53-70.

GLOBAL SOCIAL MEDIA STATISTICS. [онлайн] https://datareportal.com/social-media-users

GUERRERO-SOLÉ, Frederic; SUÁREZ-GONZALO, Sara; ROVIRA, Cristòfol; CODINA, Lluís. Social media, context collapse and the future of data-driven populism. Profesional de la información, 2020, 29(5), e290506. https://doi.org/10.3145/epi.2020.sep.06

HOOGHE, M., & KERN, A. The tipping point between stability and decline: Trends in voter turnout, 1950–1980–2012. European Political Science, 2017, 16(4), 535–552. https://doi.org/10.1057/s41304-016-0021-7

MUDDE, C. Europe’s populist surge: A long time in the making. Foreign affairs, 2016, 95, 25-30. https://www.foreignaffairs.com/articles/europe/2016-10-17/europe-s-populist-surge

SILVA, Patrícia, Carlos JALALI , João MONIZ & Michelle MACÊDO. A fistful of followers: the resilience of the second-order campaign model? European Politics and Society, 2021, 23(2), 129-149. https://doi.org/10.1080/23745118.2020.1869888

SEMETKO, Holli A., и Margaret SCAMMELL. The SAGE Handbook of Political Advertising. 1st ed., Sage Publications Ltd, 2017, p. 138.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-07-2023

Как да цитирате

Папазова, П. (2023). Ролята на социалните медии във формирането на политически имидж: анализ на профилите на Бойко Борисов, Слави Трифонов и Кирил Петков във Facebook през 2021 година. Медии и език , (14), 28–52. https://doi.org/10.58894/NTZG7505