Ролята на училищния психолог в процеса на приобщаване на деца и ученици от уязвими групи
DOI :
https://doi.org/10.60053/TER.2021.5.107-115Ключови думи :
уязвими групи, деца и ученици, приобщаващо образованиеРезюме
Практическите измерения на дейността на училищния психолог с деца и ученици от уязвими групи предполагат високи професионални и комуникативни умения, гъвкави и надграждащи се във времето. За успешното социализиране и превенцията на дискриминационно отношение към ученици от уязвими групи е необходимо навременното им включване в училищни формални структури и групови дейности от разнообразно естество.
Библиография:
Закон за защита от дискриминация (Загл. изм. - ДВ, бр. 68 от 2006 г.). Обн., ДВ, бр. 86 от 30.09.2003 г., в сила от 1.01.2004 г.,..., изм., бр. 105 от 30.12.2016 г., бр. 7 от 19.01.2018 г.
Закон за предучилищното и училищното образование. В сила от 01.08.2016 г. Обн. ДВ. бр.79 от 13 октомври 2015 г., ..., изм. и доп. ДВ. бр.82 от 18 септември 2020 г.
Наредба за приобщаващото образование. Приета с ПМС № 232 от 20.10.2017 г., обн., ДВ, бр. 86 от 27.10.2017 г., в сила от 27.10.2017 г.; изм. и доп., бр. 105 от 2018 г., бр. 101 от 2019 г., бр. 48 от 2020 г, бр. 92 от 2020 г., акт. 11.11.2020 г.
Наредба № 12 от 1 септември 2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. В сила от 27.09.2016 г. Издадена от Министерството на образованието и науката. Обн. ДВ. бр. 75 от 27 Септември 2016 г.
Конвенция за борба срещу дискриминацията в областта на образованието. Приета по време на XI-та сесия на Генералната конференция на ЮНЕСКО на 14.12.1960 г. Ратифицирана с указ № 508 на 17.11.1962 г. Издадена в Сборник от международни документи 1992 г.
Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Одобрена от министъра на образованието и науката на 11 юни 2004 г.
Електронни източници
Стандарти за изпълнение на психологически дейности в сферата на психология на развитието, 2020. В: Psychology-Bg.Org, онлайн: http://psychology-bg.org/wpcontent/uploads/2 .-, публикация от 30.11.2020 г., последно посетена 15.08.2022 г