Образователна интеграция и/ или интеграция чрез образование в системата на средното образование

Автори

  • Теодора Димитрова Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Исторически факултет https://orcid.org/0009-0003-8889-7691

DOI :

https://doi.org/10.60053/TER.2021.5.96-106

Резюме

В статията се разглеждат проблемите на интеграцията в системата на средното образование на национално равнище на базата на ситуационен анализ. Изведени са актуални  проблеми за технологична интеграция на ученици от уязвими етнически общности и групи. Извършен е SWOT на съществуващите директивни и стратегически документи в периода 2005 -2016г.

 

Библиография:

Грекова, М. 2010. Децата от ромски произход в задължителното средно образование: интегрирани и сегрегирани училища. – В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски”, Философски факултет. Книга Социология: IТ. 102.I. София: УИ „Св. Климент Охридски”, с. 175-186.

Гърбачева, А., 2007 Интеграция като идея, политика и тенденция в образованието -ВТУ 2007

Колева, И.,2012.Етнопсихологически модели на образователното взаимодействие., РААБЕ.

Колева, И., Анализ на образователни политики в междуетническа среда/ https://diuu.bg/emag/13139/10/   

Закон за предучилищното и училищното образование в сила от 1.08.2016г.

НАРЕДБА № 13 от 21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование/ https://ruo-sofia-grad.com/

Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства (2015 – 2020)/ https://web.mon.bg/bg/100685  

Тепавичаров В. и други., 2014., Етнопедагогически модел за работа с родители.  Учебно помагало за педагогическо взаимодействие с родители в междуетническа среда, съст.В.Коцева/ https://coiduem.bg/

Файлове за сваляне

Публикуван

18.06.2025