ФОРМИРАНЕ НА КОНСТРУКТИВНО-ТЕХНИЧЕСКАТА КОМПЕТЕНТНОСТ НА 6–7-ГОДИШНИТЕ ДЕЦА В КОНСТРУКТИВНАТА ИГРА

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60059/ESS.2024.2.49–55

Ключови думи :

конструктивно-техническа компетентност, конструктивна игра, диагностика, експериментален модел, предучилищна възраст, детска градина

Резюме

В статията се определя понятието „конструктивно-техническа компетентност“ и се представят показателите на диагностична процедура за оценяване на нейните параметри сред 6–7-годишни деца. Изведени са основни характеристики на конструктивната игра, които дават основание тя да се приеме за основна среда за формиране
и развитие на конструктивно-техническата компетентност в предучилищна възраст. Представя се структурата на експериментален модел за развитие на конструктивно-техническата компетентност в четвърта възрастова група.

Авторска биография

Автор: Боян Иванчев, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

докторант,
Факултет по науки за образованието и изкуствата
ORCHID: 0009-0006-5755-3652
E-mail: bojanivancev@mail.bg; ivamchev@uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

25.09.2025

Брой

Секция

Теоретични и приложни изследвания