Ролята на педагогическия съветник за включване на учениците във форми на мултисекторно сътрудничество

Автори

Ключови думи :

педагогически съветник, многосекторно сътрудничество, извънкласни форми на обучение, здравословен начин на живот

Резюме

Настоящата статия е провокирана от собствено проучване, проведено с основна цел да се установи професионалната насоченост на ръководителите на училищни проекти, чрез които учениците участват в извънкласни форми на обучение за здравословен начин на живот, реализирани в многосекторно сътрудничество. В резултат на това се установи, че по-голямата част от ръководителите са педагогически съветници, които успяват да провокират интереса на учениците към активно участие и реализиране на основните си дейности чрез участие в тази инициатива . Чрез многосекторния
подход се подпомага социализацията на класа, като учениците се запознават с различни секторни политики в областта на образованието, здравеопазването, младежта и спорта, културата, екологията и системата за закрила на детето.

 

Библиография:

Дамянов, К. (2023). Позициониране на социалния педагог в превенцията на отпадането от училищно образование, Педагогика, 95 (1), с. 76-85.

Дамянов, К. (2019). Помагащите професии и училищният микс гарантират успех на образователните политики. В: Национален институт за образование и приобщаващи политики – http://niopp.eu/news/kaloian-damianov-pomagashtite-profesii-i-uchilishtniiat-miks-garantirat-uspeh-na-obrazovatelnitepolitiki-40.html.

Здравкова, Б. (2014). За длъжността на педагогическия съветник и изискванията към неговата професионална квалификация, Педагогика, 86 (1), с. 41-47.

Кузманова-Карталова Р. (2004). Социалният педагог и учителят - партньори при личностното изграждане на ученика, Педагогически алманах, 12 (1-2), с. 7 - 16.

Тодорина, Д. (2015). Консултативната дейност на педагогическия съветник в училище, Годишник на Факултета по педагогика „Педагогическата наука – теория и практика“, кн. 3. Благоевград: УИ „Неофит Рилски“, с. 75-89.

Тодорина, Д. и др. (2015). Педагогическият съветник в съвременното българско училище, Част I. Благоевград: УИ „Неофит Рилски“.

Авторска биография

Автор: Снежана Поповска, Югозападен университет „Неофит Рилски“

Докторант, Югозападен университет „Неофит Рилски“. Научни интереси: социална педагогика, интеркултурно и здравно образование.

Файлове за сваляне

Публикуван

27.08.2025

Брой

Секция

Теоретични и приложни изследвания