ОНТОЛОГИЯТА НА ОБОЖАВАЩАТА БЛАГОДАТ според поборника на исихазма Григорий Палама
DOI :
https://doi.org/10.60061/fths.2020.1.131-142Ключови думи :
Исихазъм, Догматика, Византийско богословие, Гръцки отциАбстракт
Даруването на божествена благодат за спасението и обожението на човека е дело на Бог-човека. Затова както Новият Завет (2 Кор. 13:13), така и литургичната практика на Църквата насочват към благодатта на Христос. Божествената благодат се дава и проявява в творението чрез въплъщението на Бога и по-специално чрез Неговото спасително дело (Йоан 1:17). Всеки от тримата Лица на Божествената Троица изпълнява собствената си мисия, но благодатта се дава по троичен начин, както се случва и с всяка друга съществена енергия на троичния Бог.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2020 Annual of St. Clеment of Ohrid University of Sofia – Faculty of Theology

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.