ПОВИШАВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТТА НА УЧИТЕЛИТЕ В МУЛТИКУЛТУРНИ КЛАСНИ СТАИ

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60059/ESS.2024.2.56–67

Ключови думи :

междукултурна компетентност, мултикултурно образование, подготовка на учителите

Резюме

Статията разглежда ключовата роля на междукултурната компетентност и готовност при учителите, работещи в мултикултурна училищна среда. Тя се впуска в подробности за това как личната история на учителя, включително семейното му минало, образователният му път и срещите му с различни култури, оказва значително влияние върху способността му да общува ефективно и да преподава на ученици от различни културни среди. Подчертавайки важността на всеобхватните програми за обучение на учители, дискусията акцентира върху необходимостта от учебни програми, които не само предават знания за различни култури, но и развиват основните умения и нагласи за насърчаване на междукултурното разбирателство, емпатията и уважението в класната стая. Насърчаването на такива компетенции е от решаващо значение за създаването на приобщаваща образователна среда, в които се признава и цени културното многообразие, като по този начин се подобрява учебният опит на всички ученици и те се подготвят за един глобално взаимосвързан свят.

Авторска биография

Автор: Константия-Панайота Лукопулу, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

докторант,
Факултет по науки за образованието и изкуствата
ORCHID: 0009-0001-5202-2995
E-mail: konaloukopoulou@hotmail.com

Файлове за сваляне

Публикуван

25.09.2025

Брой

Секция

Теоретични и приложни изследвания