ПОВИШАВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТТА НА УЧИТЕЛИТЕ В МУЛТИКУЛТУРНИ КЛАСНИ СТАИ
DOI :
https://doi.org/10.60059/ESS.2024.2.56–67Ключови думи :
междукултурна компетентност, мултикултурно образование, подготовка на учителитеРезюме
Статията разглежда ключовата роля на междукултурната компетентност и готовност при учителите, работещи в мултикултурна училищна среда. Тя се впуска в подробности за това как личната история на учителя, включително семейното му минало, образователният му път и срещите му с различни култури, оказва значително влияние върху способността му да общува ефективно и да преподава на ученици от различни културни среди. Подчертавайки важността на всеобхватните програми за обучение на учители, дискусията акцентира върху необходимостта от учебни програми, които не само предават знания за различни култури, но и развиват основните умения и нагласи за насърчаване на междукултурното разбирателство, емпатията и уважението в класната стая. Насърчаването на такива компетенции е от решаващо значение за създаването на приобщаваща образователна среда, в които се признава и цени културното многообразие, като по този начин се подобрява учебният опит на всички ученици и те се подготвят за един глобално взаимосвързан свят.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Секция
Лиценз
Авторски права (c) 2025 Константия-Панайота Лукопулу

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.