СОЦИАЛНИ ФУНКЦИИ НА РЕЛИГИОЗНОТО ОБРАЗОВАНИЕ (КОНТЕНТ-АНАЛИЗ НА УЧЕБНИЦИТЕ ПО РЕЛИГИЯ, ПРАВОСЛАВИЕ И ИСЛЯМ)

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60059/ESS.2024.7.26-39%20

Ключови думи :

религиозно образование, социална роля на религията, социални проекции, контент-анализ

Резюме

Статията маркира ролята на религиозното образование за изграждане на отношение и поведение към самия себе си, към родителите, братята и сестрите, цялото семейство, заобикалящите ги хора, приятелите, роднините, религиозната общност, народа и държавата, в която живеят. Социалните проекции на религиозното образование могат да бъдат разкрити чрез изясняване на социалната роля на религията, изразяваща се във функции, свързани с нейната същност, които представляват методи, посока и ниво на влияние върху обществото, негови елементи и отделната личност. Изследването се базира на контент-анализ на учебниците по религия, православие и ислям за трети клас в българското държавно училище.

Авторска биография

Автор: Мирела Кючукова, Югозападен университет „Неофит Рилски"

Мирела Кючукова, д-р, Югозападен университет „Неофит Рилски“, Факултет по педагогика,
катедра „Социална педагогика“
Научни интереси: религиозно образование, философия на образованието, андрагогика,
социална педагогика
E-mail: m.kuchukova@swu.bg
ORCID ID: https://orcid.org/ 0000-0003-1376-6358

Файлове за сваляне

Публикуван

16.06.2025

Брой

Секция

Теоретични и приложни изследвания