Сравнителен анализ на учебното съдържание на приетите от МОН учебници по предмета компютърно моделиране за трети клас

Автори

Ключови думи :

учебник, урок, знания, компютърно моделиране, учебна програма

Резюме

Предметът „Компютърно моделиране” е включен с учебна програма за началното училище от учебната 2018/2019 г. в трети клас в съответствие със Закона за предучилищно и училищно образование. В статията е направен количествен анализ на уроците според вида им (за нови знания, за упражнение, за обобщение и преговор), поместени в петте учебника по „Компютърно моделиране“ за трети клас, одобрени от Министерство на образованието и науката в България. За целите на изследването е използвана учебната програма, която е в сила от 2018 г. Учебното съдържание е разделено на седем ядра. Направеният анализ включва: съотношението на темите според вида им (за всеки учебник поотделно); обобщено съотношение на видовете уроци в съответствие с категорията, към която принадлежат (уроци за нови знания, за упражнения и за обобщение и преговор), за всички учебници.

 

Библиография:

Ангел Ангелов, Елена Ковачева. (2018). Компютърно моделиране за 3 клас. София: Булвест 2000.

Антоанета Миланова, Величка Дафчева, Вера Георгиева. (2018). Компютърно моделиране за 3 клас. София: Просвета плюс.

Даниела Дурева, Мая Касева, Георги Тупаров. (2018). Компютърно моделиране за 3 клас. София: Просвета.

Иван Душков, Елена Димитрова, Станислава Христова. (2018). Компютърно моделиране за 3 клас. София: Анубис.

Учебна програма по компютърно моделиране за 3. клас. МОН (2018). Извлечено от МОН: mon.bg.

Румяна Папанчева, Тодорка Глушкова. (2018). Компютърно моделиране за 3 клас. София: Изкуства.

Авторска биография

Автор: Иван Душков, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Гл. ас., д-р във ФНОИ, СУ „Св. Климент Охридски“. ResearcherID: http://publons.com/researcher/4402500/ivan-dushkov.

Файлове за сваляне

Публикуван

27.08.2025

Брой

Секция

Теоретични и приложни изследвания