Възгледи на учителите за езиковото и културното многообразие в предучилищна възраст и в началното училище
Ключови думи :
учители, езиково многообразие, културно многообразие, децаРезюме
Статията разглежда възгледите на учителите за езиковото и културното многообразие на децата в предучилищна възраст и в началното училище. Възгледите на учителите разкриват, че техните знания са ограничени и от тях се иска да преподават на учениците въз основа на личните си убеждения и усилия. Липсата на познания на учителите за езиковото и културното многообразие се отразява както на прекия им контакт с децата, така и на отношенията на сътрудничество с техните родители. Това предполага проблеми в общуването между тях, които на свой ред се отразяват на образованието на децата, които имат езиково и културно многообразие. Ето защо е подчертана необходимостта от обучение на учителите, за да могат те ефективно да използват културния и езиковия капитал на децата и техните семейства на всички нива.
Библиография:
Androulakis, G., Gkaintartzi, A., Kitsiou, R. Tsioli, S. (2017). Parents-Schools’ Communication and Albanian as a Heritage Language in Greece. Στο P.P. Trifonas T. Aravossitas (Επιμ), Handbook of Research and Practice in Heritage Language Education, Springer International Handbooks of Education (1-18). New York: Springer.
Balabanidi, Z., & Pozoukidis N. (2010). Detection of their training needs of teachers in intercultural education: A case study. In the P. Geogogiannis & Baros V. (Ed.), Intercultural Education – Immigration-Conflict Management and Pedagogy of the Republic. 13ο Alexandroupolis International Conference, 7-9 May 2010 (Volume II, pp. 192-203). Patra.
Gkaintartzi, A., Kiliari, A., & Tsokalidou, R. (2015). ‘Invisible’ Bilingualism ‘Invisible’ Language ideologies: Greek Teachers’ Attitudes towards Immigrant Students’ Heritage Languages. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 18(1), 60-72.
Hasan, R. (2006). Literacy, everyday speech and society. In A. Charalambopoulos (Ed.), Literacy, society and education – Five studies (pp. 134-189). Thessaloniki: Institute of Modern Greek Studies, Manolis Triantaphyllides Foundation.
Kondyli, M. & Stellakis, N. (2006). Literacy practices in pre-primary education: one program, two approaches. In P. Papoulias – Tzelepis, A. Fterniati & K. Thivaios (Eds.), Research and Practice of Literacy in Hellenic Society (pp. 159-180). Athens: Greek Letters.
Maligkoudi, C., & Tsaousidis, A. (2020). Attitudes of teachers who teach in Refugee Reception and Education Structures (Refugee) opposite education of refugee students. Research in Education, 9 (1), 22-34.
Maligkoudi, C., Tolakidou. P., & Chiona. S. (2018). “It is not bilingualism. There is no communication”: Examining Greek teachers’ views towards refugee children’s bilingualism: A case study. Dialogoi! Theory & Praxis in Education, 4, 95-107.
Mattheoudakis, M., Chatzidaki, A., & Maligkoudi, C. (2017). Greek teachers’ views on linguistic and cultural diversity. Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics, 22, 358-371.
OECD & European Union (2018). Settling In 2018: Indicators of Immigrant Integration. Brussels: OECD Publishing OECD.
Stellakis, N., (2012). Greek kindergarten teachers’ beliefs and practices in early literacy. Literacy, 46(2), 67-72.
UNICEF (2019). A world ready to learn: Prioritizing quality early childhood education: Global report. New York: UNICEF.