ИЗ ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКАТА КОНЦЕРТНА ОБРАЗОВАТЕЛНА ПРАКТИКА

Автори

  • Юлияна Караатанасова ФНОИ към СУ "Кл. Охридски" , Sofia University St. Kliment Ohridski, Faculty of Educational Studies and the Arts

Ключови думи :

образователни концерти, концертни програми, възрастови групи, програма по музика, общообразователно училище, детска и младежка публика

Абстракт

Концертният живот в България в областта на класическата музика през 20-те години на нашия век е подчинен на пазарния принцип. Но знак за равенство между икономическа ефективност и постигане на музикално-образователна цели фокусирани към слушателската аудитория няма. Въпреки, че в националните и общинските програми за финансиране на проекти се афишира и приоритизира като цел създаването на нови публики, на практика няма механизъм за реализиране на концертни образователни практики за деца, ученици и младежи валиден за цялата страна. Полупразните концертни зали показват, че едно или две поколения вече са ощетени откъм създаване на необходимост за общуване с класическата музика. Последното е заложено като цел в програмата по музика в общообразователното училище, но остава актуален въпроса доколко се постига.

Авторска биография

  • Автор: Юлияна Караатанасова, ФНОИ към СУ "Кл. Охридски", Sofia University St. Kliment Ohridski, Faculty of Educational Studies and the Arts

    Юлияна Караатанасова е докторант, катедра „Музика и мултимедийни технологии“, Факултет по науки за образованието изкуствата, СУ „Св. Климент Охридски“.
    - Научни интереси: музика, обучение, концертни практики.
    e-mail: ykaraatana@uni-sofia.bg, karaatanasova@gmail.com

Файлове за сваляне

Публикуван

16.06.2025