ФОРМИРАНЕ НА ТВОРЧЕСКИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ У ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ЧРЕЗ ВЪВЕЖДАНЕ НА ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРЕН ПОДХОД

Автори

  • Емилия Караминкова-Кабакова Софийски университет „Св. Климент Охридски“, ФНОИ

Резюме

Творческото мислене, решаването на проблемни ситуации, събиране на данни,
както и изчисляване на резултати чрез използване на информационни и комуникационни
технологии са част от уменията на бъдещето. Голям брой учители се отказват
да изискват от обучаваните само да възпроизвеждат факти и данни и насочват
образователния процес към формиране на „умения за учене“, „умения за живота“,
„умения за справяне с проблемни ситуации“ и „умения за професионална реализация
и кариерно израстване“. Изброените умения са представени в нормативни актове и
документи като ключови умения на 21-ви век. Настоящото изследване представя
резултати и постижения постигнати от деца в предучилищна възраст по време на
образователни педагогически ситуации, използващи интердисциплинарен подход в
преподаването на Музика и други образователни направления и изкуства, проведени
от автора на статията.

Авторска биография

Автор: Емилия Караминкова-Кабакова, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, ФНОИ

гл. ас. д-р Емилия Караминкова-Кабакова
СУ „Св. Климент Охридски“, ФНОИ, катедра „Музика и мултимедийни технологии“
karaminkov@uni-sofia.bg
Научни области: Методика на музиката в предучилищна възраст, Хоспитиране и Текуща учебна практика в детска градина, Дидактика на музиката

Файлове за сваляне

Публикуван

03.07.2025