R. Kvch. НЕРАВНОДЕЛНИТЕ МЕТРУМИ В ОБУЧЕНИЕТО НА БЪДЕЩИТЕ УЧИТЕЛИ ПО МУЗИКА И НА СТУДЕНТИ ТОНРЕЖИСЬОРИ

Автори

  • гл. ас. д-р Рая Ковачева

Ключови думи :

музикален фолклор, неравноделни метруми, обучение, музикално образование

Абстракт

Изследването представя резултати от тестова форма на проверка на компетентностите и уменията на студенти да разпознават, съпоставят и разграничават от прозвучаване на музика различни метрични явления, характерни за българския музикален фолклор. Анализирани са постиженията им в края на обучението по различни фолклорни дисциплини и възможните причини за допуснати на грешки. Изследваната група е от студенти със специалности “Музика” - бакалавър, “Музикални медийни технологии и тонрежисура” - бакалавър и магистърски програми “Музикална педагогика”, “Музикална педагогика - ръководство на фолклорна формация” и “Музикална педагогика - ръководство на музикална формация”.

Авторска биография

  • гл. ас. д-р Рая Ковачева

    Рая Ковачева завършва АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ гр. Пловдив със специалности „Ръководство на народни състави“, „Преподавател и изпълнител по народен инструмент  и народно пеене“.  Защитава докторска степен в ЮЗУ „Неофит Рилски“ и от 2021 г. е гл. ас. по Музикален фолклор и музикална педагогика в Катедра „Музика и мултимедийни технологии на СУ „Св. Климент Охридски“. Преподавателският и творческият ѝ път преминават през редица музикални и общообразователни институции. Съавтор е на учебници и учебни помагала по музика за начален етап към издателство „Рива“.  Публикациите и интересите ѝ са насочени към българския музикален фолклор, музикалното образование и възможностите за осъвременяването му.  

Публикуван

30.10.2025