Реторически анализ на асансьорната реч

Автори

  • Мариян Васев Софийски университет „Св. Климент Охридски“ , Sofia University “St. Kliment Ohridski”

DOI :

https://doi.org/10.58894/.vi7.246

Ключови думи :

асансьорна реч, убеждаваща комуникация, презентиране, бизнес комуникация, реторика

Абстракт

Концепцията за „асансьорна реч“ се радва на широка популярност и приложение в бизнес комуникацията. Асансьорната реч представлява микропрезентация: кратка, директна, достъпна, ангажираща, убедителна реч, която е адаптирана спрямо особеностите на аудиторията и конкретната ситуация. Настоящата статия разглежда характеристиките на убедителност на асансьорната реч през призмата на реторическата наука. Поставен е акцент върху типовете аргументи, невербалната комуникация и аспектите на ефективната комуникация.

Литература (библиография)

Daly, Davy 2015: Daly, P. & Dennis D. Crafting the investor pitch using insights from rhetoric and linguistics. The Ins and Outs of Business and Professional Discourse Research. Palgrave Macmillan, London, 2016, 182–203. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137507686_10

Denning & Dew 2012: Denning, P. J., & Dew, N. The myth of the elevator pitch. Communications of the ACM, 2012, 38–40. DOI: https://doi.org/10.1145/2184319.2184333

Eka 2014: Eka. E. Start Me Up! Career Press, 2014. DOI: https://doi.org/10.1002/wilm.10304

Friedman & Riggio 1988: Riggio, R. E., & Feldman, R. S. Applications of nonverbal communication. Psychology Press, 2005. DOI: https://doi.org/10.4324/9781410612786

Jourdan, Deis, Ralph 2010: Jourdan Jr, L. F., Deis, M. & Ralph. H. Getting Your Elevator Pitch To The Plate. Business Journal for Entrepreneur, 2010.

Mehrabian 1971: Mehrabian, A. Silent messages. Oxford: Wadsworth Publishing Company, 1971.

Perruchet 2016: Perruchet, M. One Perfect Pitch: How to Sell Your Idea, Your Product, Your Business – or Yourself. McGraw-Hill, 2016.

Soorjoo 2012: Soorjoo, M. Here’s the Pitch: How to Pitch Your Business to Anyone, Get Funded, and Win Clients. John Wiley & Sons, 2012.

Varga 2012: Varga, S. Brilliant Pitch. Pearson business, 2012.

Weisbuch 2010: Weisbuch, M., Ambady, N., Clarke, A. L., Achor, S., & Weele, J. V. V. On being consistent: The role of verbal–nonverbal consistency in first impressions. Basic and Applied Social Psychology, 2010, 261-268 DOI: https://doi.org/10.1080/01973533.2010.495659

Файлове за сваляне

Публикуван

01-05-2020

Брой

Раздел (Секция)

Дискусии

Как да цитирате

Реторически анализ на асансьорната реч. (2020). Медии и език, 7, 249-258. https://doi.org/10.58894/.vi7.246