Реторически анализ на асансьорната реч
DOI :
https://doi.org/10.58894/.vi7.246Ключови думи :
асансьорна реч, убеждаваща комуникация, презентиране, бизнес комуникация, реторикаАбстракт
Концепцията за „асансьорна реч“ се радва на широка популярност и приложение в бизнес комуникацията. Асансьорната реч представлява микропрезентация: кратка, директна, достъпна, ангажираща, убедителна реч, която е адаптирана спрямо особеностите на аудиторията и конкретната ситуация. Настоящата статия разглежда характеристиките на убедителност на асансьорната реч през призмата на реторическата наука. Поставен е акцент върху типовете аргументи, невербалната комуникация и аспектите на ефективната комуникация.
Литература (библиография)
Daly, Davy 2015: Daly, P. & Dennis D. Crafting the investor pitch using insights from rhetoric and linguistics. The Ins and Outs of Business and Professional Discourse Research. Palgrave Macmillan, London, 2016, 182–203. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137507686_10
Denning & Dew 2012: Denning, P. J., & Dew, N. The myth of the elevator pitch. Communications of the ACM, 2012, 38–40. DOI: https://doi.org/10.1145/2184319.2184333
Eka 2014: Eka. E. Start Me Up! Career Press, 2014. DOI: https://doi.org/10.1002/wilm.10304
Friedman & Riggio 1988: Riggio, R. E., & Feldman, R. S. Applications of nonverbal communication. Psychology Press, 2005. DOI: https://doi.org/10.4324/9781410612786
Jourdan, Deis, Ralph 2010: Jourdan Jr, L. F., Deis, M. & Ralph. H. Getting Your Elevator Pitch To The Plate. Business Journal for Entrepreneur, 2010.
Mehrabian 1971: Mehrabian, A. Silent messages. Oxford: Wadsworth Publishing Company, 1971.
Perruchet 2016: Perruchet, M. One Perfect Pitch: How to Sell Your Idea, Your Product, Your Business – or Yourself. McGraw-Hill, 2016.
Soorjoo 2012: Soorjoo, M. Here’s the Pitch: How to Pitch Your Business to Anyone, Get Funded, and Win Clients. John Wiley & Sons, 2012.
Varga 2012: Varga, S. Brilliant Pitch. Pearson business, 2012.
Weisbuch 2010: Weisbuch, M., Ambady, N., Clarke, A. L., Achor, S., & Weele, J. V. V. On being consistent: The role of verbal–nonverbal consistency in first impressions. Basic and Applied Social Psychology, 2010, 261-268 DOI: https://doi.org/10.1080/01973533.2010.495659
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.