Тенденции в създаването на прессъобщения за новите медии
DOI :
https://doi.org/10.58894/.vi6.250Ключови думи :
копирайтинг, прессъобщения, връзки с обществеността, нови медии, текстРезюме
Статията предлага анализ на 100 прессъобщения, избрани по метода на максималната вариация (хетерогенна извадка), описан от М. Патън. Изследването се позовава на анализа на Я. Нилсен, който открива 3 ключови характеристики на текстовете в новите медии – краткост, сегментираност и хипертекстуалност – и проверява дали същите характеристики могат да бъдат набелязани и при избран тип копирайтинг текстове, създавани за нуждите на ИМК – прессъобщенията. Изследването показва, че и трите описани от Я. Нилсен особености могат да бъдат открити и в избраните копирайтинг текстове.
Използвани източници
Ангова 2016: Ангова, С. Трансформации на медийната среда, В: Реторика и комуникации, бр. 23, 12 Декември, 2016. <http://rhetoric.bg/стела-ангова-трансформации-на-мед>
Дерменджиева 2012: Дерменджиева, Г. Онлайн журналистика: Медиите в дигиталния свят. София: УИ „Св. Кл. Охридски“, 2012.
Ефремов 2019: Ефремов, Е. Динамика и константност при журналистическото онлайн редактиране, В: Медии и обществени комуникации №39, Изд. УНСС: Алма комуникация. 8 Март, 2019
Ефтимова 2016: Ефтимова, А. Двойственият език в медиите: езикът на политическата коректност vs езика на омразата. София: Просвета, 2016.
Ефтимова 2018: Ефтимова, А. Регистри в журналистическия дискурс. София: Университетско издателство Св. Климент Охридски, 2018.
ЗЗК 2007: Закон за защита на конкуренцията, обн. ДВ, бр. 64 от септември 2007.
Кардоуни 1993: Кардоуни, Дж. Как се правят новините. София. Издателска къща ,,Хъски”, 1993.
Коич 1996: Коич, Б. Новина, В: Граматика на журналистиката. София. Изд. СУ ,,Св. Климент Охридски”, 1996.
Манович 2003: Manovich, L. New Media From Borges to HTML. – In The New Media Reader. Ed. by Noah -Fruin & Nick Montfort. Cambridge,MA:The MIT Press, 2003, p.13-25.
Нилсен 2012: Nielsen, J. Usability 101: Introduction to Usability. Retrieved 2013-10-10 00:00:00 from http://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/
Патън 2002: Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA Sage Publications.Psychology, Vol.4 No.3A
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.