Традиционни комуникационни модели и нови технологии в PR комуникацията

Автори

DOI :

https://doi.org/10.58894/UBBR8431

Ключови думи :

традиционни комуникационни модели, масова комуникация, нови технологии, PR комуникация, социални платформи

Резюме

Навлизането на дигитализацията в живота на съвременното общество доведе до глобални промени в икономическата и в социално-комуникативната сфера. Новата динамична информационна среда изисква прилагане на специални комуникационни умения, както и на нови форми на социално взаимодействие между организациите и целевите публики за постигане на високи нива на ангажираност и ефективност в комуникацията.

За по-добро разбиране на трансформацията в общуванията е необходимо да бъдат проследени различни комуникационни модели, които се използват за задълбочено проучване на процеса на комуникация в полето на връзките с обществеността. Също така е важно да бъде очертано влиянието на дигитализацията за обособяване на интегрирана среда, която предполага диалогичен подход и нов тип управление на комуникационните процеси.

Целта на публикацията е да се направи съпоставка между класическите подходи за изследване на масовата комуникация и внедряването на новите технологии в PR комуникацията, което изисква прилагане на нови методи за проучване и анализ на дигиталните общувания, както и нови начини за достигане до целевите групи в социалните платформи.

Използвани източници

Байрачаря 2018: Bajracharya Sh. Model of Communication, 12 March, 2018. Businesstopia.net. 30 November, 2022 <https://www.businesstopia.net/communication/de-fleur-model-communication>.

Берло 1960: Berlo D. The process of communication. New York, New York: Holt, Rinehart, & Winston, 1960.

Вацлавик 2000: Вацлавик П., Бивин Дж., Джексон, Д. Психология межуличностных коммуникаций. Санкт-Петербург: Речь, 2000.

Гербнер 1956: Gerbner G. Toward a general model of communication.-Educational Technology Research and Development, 4(3), 1956, 171–199.

Дерменджиева 2001: Дерменджиева Г. Увод в компютърно-опосредстваната комуникация. София: УИ Св. Кл. Охридски, 2001.

Кент 1998: Кent M., Taylor M. Building dialogic relationships through the world wide web. –Public Relations Review, 1998, 24(3), 321–334.

Клягин 2016: Клягин С. О неоднородности коммуникативного пространства:

опыт концептуализации и практические следствия. St. Petersburg Polytechnic University. Коммуникативные среды информационного общества: Тренды и традиции: Международной научно-теоретической конференции, 2016.

Ласуел 2007: Lasswell H. The Structure and Function of Communication in Society. 2007, 215-228. Marketing-course.ru. 30 November, 2022 <https://marketing-course.ru/wp content/uploads/2018/11/Lasswell.pdf>.

Лемон 2016: Lemon K., Verhoef P. Understanding customer experience throughout the customer journey. – Journal of Marketing, 2016, 80(6), 69–96.

Лиу 2010: Liu B. Sentiment Analysis and Subjectivity. Handbook of Natural Language Processing, 2010.

Наби 2008: Nabi, R. L., Riddlee, K. Personality traits, television viewing, and the cultivation effect. – Journal of Broadcasting & Electronic Media, 2008, 52 (3), 327–34.

Пайн 1999: Pine J., Gilmore J. The Experience Economy: work is theatre & every business a stage. Harvard Business School Press, 1999.

Пиърсън 1989: Pearson R. Business ethics as communication ethics: Public relations practice and the idea of dialogue. NJ: Erlbaum, 1989.

Сколари 2009: Scolari C. Mapping conversations about new media: The theoretical field of digital communication. In: New media & society, 2009.

Солис 2009: Solis B., Breakenridge D. Putting the Public Back in Public Relations: How Social media is reinventing the aging business of PR. ‎ FT Press: Pearson Education Inc, 2009.

Шeнън 1964: Shannon C.,Weaver W. The mathematical theory of communication, 1964, p. 131. Urbana: Univ.of Illiniyce Press. 6 December, 2022 <https://pure.mpg.de/rest/items/item_2383164/component/file_2383163/content>.

Шрам 1954: Schramm W. How communication works. The process and effects of communication. Urbana: University of Illinois Press, 1954.

Якобсон 1975: Якобсон Р. Лингвистика и поэтика. Структурализм: „за“ и „против“, 1975. Москва: Прогрес. 3 December, 2022 <http://www.philology.ru/linguistics1/jakobson-75.htm>.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-12-2023

Как да цитирате

Ценкова, М. (2023). Традиционни комуникационни модели и нови технологии в PR комуникацията. Медии и език , (13), 31–49. https://doi.org/10.58894/UBBR8431