Комуникацията на Gen Z: Търсене и oбмен на информация в eрата на изкуствен интелект във висшето образование
DOI :
https://doi.org/10.58894/KUKE6631Ключови думи :
изкуствен интелект, Chat GPT, криза в общуването, търсене на информация, Gen Z, висше образованиеРезюме
Днес хората общуват повече с екрани, отколкото един с друг в реални човешки взаимодействия, а те са от решаващо значение по време на глобални кризи. Това се отнася с особена актуалност в сферата на висшето образование, където поколението Gen Z е обучаваното в момента, и фокусът е към спечелване на тяхното внимание, доверие и ангажираност. Настоящият анализ подхожда многоаспектно към човешкия фактор в търсене и използване на информация, особено в среда, която тепърва все по-осезаемо ще бъде доминирана от изкуствен интелект. Разглежда какво е информационното поведение във висшето образование и влиянието на изкуствения интелект върху търсенето и обработването на информация в трупане на знания.
Използвани източници
Pew Research Center. (2020). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Retrieved from Pew Research Center.
Seemiller, C., & Grace, M. (2016). Generation Z Goes to College. Jossey-Bass.
Schroth, H. (2019). Are You Ready for Gen Z in the Workplace. Sloan Management Review, 60(4), 1-6.
Ellis, D. (1989). A Behavioural Approach to Information Retrieval Design. Journal of Documentation, 45(3), 171-212.
(2021). 2021 Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey.
Alemán, A. M., Winer, L., & Nabi, R. L. (2019). Faculty Perspectives on Artificial Intelligence: A Case Study in Communication Education. Journal of Applied Communication Research, 47(1), 22-43.
Rüegg-Stürm, J. & Grand, S. (2019). Managing in a Complex World. The St. Gallen Management Model
Information-Seeking Behavior in the Digital Age: A Multidisciplinary Study of Academic Researchers, DOI: https://doi.org/10.5860/crl-34r2
Иванов, Светослав, btv Media Group, предаване „120 минути“ от 3.07.2023
СУ, ФЖМК, Дренски, Р., (2023), Влияние На Изкуствения Интелект Във Висшето Образование. Tеоритичен преглед на актуални публикации с фокус комуникации (доклад)
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.