Наблюдения върху аспекти от потребителското поведение онлайн

Автори

  • Александър Калинов Нов български университет

DOI :

https://doi.org/10.58894/HTLM1196

Ключови думи :

тенденции, комуникации, фрагментирано общество

Резюме

В период по-малък от десетилетие технологичните скокове предоставят все повече и повече методи за комуникация, като освен количествено повишаване, качествата като бързина на съобщенията, обема от информация, средства и механизми, и други, също следват скорострелно развитие. И въпреки това, потребителите губят базовата хигиена на комуникацията. Поведението, което гарантират безопасни, уважителни и ефективни взаимодействия в цифровата среда, някак си се превръща в рядкост, особено между потребители, които са на различни мнения. Статията, предложена на вашето внимание обръща поглед към проблемите на комуникацията в социума и по-точно в цифровата комуникация, като основен фокус ще бъде насочен към модерните тенденции в поведението на публиката при потребление на онлайн платформи.

Използвани източници

Карапенчев, 2021: Карапенчев, Й. UI копирайтинг – същност, функции и място в интегрираните маркетингови комуникации. Available at: https://www.newmedia21.eu/analizi/ui-kopirajting-sashtnost-funktsii-i-myasto-v-integriranite-marketingovi-komunikatsii/.

Bernecker, Flowerree and Grundmann, 2021: Bernecker, S. (ed.), Flowerree, A. K. (ed.) and Grundmann, T. (ed.), The Epistemology of Fake News. The Epistemology of Fake News. Oxford University Press

ETBSR, 2024: Edelman Trust Barometer ‘2024 Edelman trust barometer’, Global Report, pp. 1–88. Available at: https://www.edelman.com/trust/2024/trust-barometer.

Goffman, 1956: Goffman, E.: The Presentation of Self in Everyday Life, University of Edinburgh Social Sciences Research Centr.

Griffith, 2023: Griffith, E.: What Happens in 60 Seconds on the Internet?, PCMag.com. Available at: https://www.pcmag.com/news/what-happens-in-60-seconds-of-global-internet-activity.

Grundmann, 2023: Grundmann, T., ‘Fake news: the case for a purely consumer-oriented explication’, Inquiry (United Kingdom), 66(10), pp. 1758–1772. doi: 10.1080/0020174X.2020.1813195.

Hare, 2023: Hare, P.W., Diplomacy the Neglected Global Issue: Why Diplomacy Needs to Catch Up with the World. In: Hare, P.W., Manfredi-Sánchez, J.L., Weisbrode, K. (eds) The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation. Studies in Diplomacy and International Relations. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-10971-3_1

Harris, 2023: Harris, K. R., ‘Liars and Trolls and Bots Online: The Problem of Fake Persons’, Philosophy and Technology, 36(2), pp. 1–19. doi: 10.1007/s13347-023-00640-9.

McSpadden, 2015: McSpadden, K. You Now Have a Shorter Attention Span Than a Goldfish. Available at: https://time.com/3858309/attention-spans-goldfish/.

Mosharafa, 2019: Mosharafa, Em. New Tendencies in Media Consumption Behavior: A Quantitative Study on the Media Habits of Egyptian Affluent Youth – In: The Scientific Journal of Radio and Television Research – Issue 17 – January / June 2019 537: 29 – 58

Newman et al., 2023: Newman, N. et al., ‘Reuters Institute Digital News Report’, Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), p. 160. doi: 10.60625/risj-p6es-hb13.

Setiawan, Pawito and Purwasito, (2020): Setiawan, H., Pawito and Purwasito, A. ‘Youtube Social Media Trends Reduce Television Watching Interest’, Proceedings of the 6th International Conference on Social and Political Sciences (ICOSAPS 2020). doi: 10.2991/assehr.k.201219.019.

Squicciarini, Rajtmajer and Griffin, 2017: Squicciarini, A., Rajtmajer, S. and Griffin, C., ‘Positive and negative behavioral analysis in social networks’, Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, 7(3). doi: 10.1002/widm.1203.

Файлове за сваляне

Публикуван

01-09-2024

Как да цитирате

Калинов, А. (2024). Наблюдения върху аспекти от потребителското поведение онлайн. Медии и език , (16), 65–78. https://doi.org/10.58894/HTLM1196

Брой

Секция

Анализи