Управление на кризи в социалните медии
DOI :
https://doi.org/10.58894/GEGY6307%20Ключови думи :
управление на кризи, социални медии, дигитална комуникация, връзки с обществеността (PR), онлайн стратегия при кризиРезюме
Представеният текст съдържа отделни части от монографията „Управление на кризи в социалните медии“. В откъса се разглежда решаващата роля на социалните медии в съвременното управление на кризи, особено в контекста на връзките с обществеността (PR). Набляга се на факта, че бързият възход на социалните медии е създал нови предизвикателства за организациите, което изисква от тях да адаптират стратегиите си за кризисна комуникация към тази динамична дигитална среда. В пълния текст на монографията авторът изследва различни видове кризи, които могат да възникнат онлайн, като кибератаки, дезинформация и потребителски активизъм, и предлага стратегии за ефективно управление на тези ситуации. Монографията също така подчертава значението на това да се разработи добре структуриран план за кризисна комуникация, който да интегрира дигитални инструменти и платформи, за да се осигури навременна и подходяща реакция. В представения откъс се подчертава необходимостта от непрекъснато наблюдение на социалните медии и ангажиране на заинтересованите страни в реално време, за да се смекчи въздействието на кризите върху репутацията на организацията. Освен това текстът съдържа практически насоки за създаване и прилагане на тактики за управление на кризи, които включват прессъобщения, виртуални пресконференции и временни кризисни уебсайтове и др.
Използвани източници
Baker 2011: Barker, R. Online crisis communication response: A case study of fraudulent banking transactions in South Africa.- In: South African Journal for Communication Theory and Research, Volume 37, 2011, 118-136, https://doi.org/10.1080/02500167.2010.538709.
Bodnar 2022: Bodnar, K. Benchmark Data: How COVID-19 Is Impacting Sales and Marketing Performance, 2022 [online], Available from: https://blog.hubspot.com/marketing/covid-19-benchmark-data.
Cassinger, Thelander 2015: Cassinger, C., Thelander, Å. Visualising crisis. Three strategies to handle visuals in crisis communication. In: Communication Director, 2015 [online], Available from: https://www.communication-director.com/issues/visualising-crisis/#.Yukd4XaZPiA.
Cheng 2018: Cheng, Y. How Social Media is Changing Crisis Communication Strategies: Evidence from the Updated Literature. – In: Journal of Contingencies and Crisis Management, Volume 26, Number 1, 2018, 58-68. DOI: 10.1111/1468-5973.12130.
Conataining Crisis 2013: Containing a crisis: Dealing with corporate disasters in the digital age, Freshfields survey, 2013 [online], Available from: https://www.freshfields.com/49fabb/globalassets/campaign-landing/cyber-security/containing-a-crisis.pdf.
Connect Crisis Study Report 2021: Connected Crisis Study Report, Edelman, 2021 [online], Available from: https://www.edelman.com/expertise/crisis-reputation-risk/2021-connected-crisis.
Coobms, Holladay 2012: Coombs, W. T., Holladay, S. J. The paracrisis: The challenges created by publicity managing crisis prevention. – In: Public Relations Review, 38(3), 2012, 408-415.
Fearn – Banks 2011: Fearn-Banks, K. Crisis Communications, A Casebook Approach, 4th Edition, New York: Routledge, 2011.
Griffin 2014: Griffin, A. Crisis, Issues and Reputation Management, London: Kogan Page Limited, 2014.
Hamilton 2021: Hamilton, F. How to write a crisis communication press release?. – In: Disaster Recovery Journal, 2021 [online], Available form: https://drj.com/industry_news/how-to-write-a-crisis-communication-press-release/.
Jaques 2009: Jaques, T. Issue and Crisis Management: Quicksand in the Definitional Landscape. – In: Public Relations Review, Volume 35, 2009, 280–286.
Lynch 2015: Lynch, M. Preparing a Dark Website for Crisis Management, 2015 [online], Available from: https://www.linkedin.com/pulse/preparing-dark-website-crisis-management-matt-lynch/.
McCusker 2016: McCusker, G. ITL #216 Social Media killed the dark site: re-envisioning online crisis communication [online], Available from: https://www.ipra.org/news/itle/itl-216-social-media-killed-the-dark-site-re-envisioning-online-crisis-communication/.
Taylor and al. 2005: Taylor, M., Perry, D.C. Diffusion of Traditional and New Media Tactics in Crisis Communication. – In: Public Relations Review, Volume 31, 2005, 209–217.
Файлове за сваляне
Публикуван
Как да цитирате
Брой
Секция
Лиценз

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.