Ein theoretisches und praktisch–angewandtes Modell für die Digitalisierung der religiösen Bildung. Das Beispiel des Videounterrichts über Religion von der Sonntagsschule an der Kirche „Heilige Dreifaltigkeit“ in der Stadt Stara Zagora
Ключови думи :
Religionsunterricht, Digitalisierung der Bildung, Medienpädagogik, Mediendidaktik, kognitive Prozesse, Videounterricht, Präsentation, SonntagsschuleРезюме
Stefan Tonchev, Iliana Dimova present a theoretical and practically-applied model for the digitalization of religious education. The paper focuses on the use of digital education technologies and media pedagogy, particularly in the context of the pandemic. It proposes a model based on the principles of media pedagogy and digitalization of education, utilizing a case study of a Sunday school at the Church ‘Holy Trinity’ in Stara Zagora. The model aims to address the challenges of integrating digital tools into religious education, emphasizing opportunities for interactive learning, multimedia access, and flexible scheduling.Файлове за сваляне
Публикуван
21.05.2025
Как да цитирате
Tonchev, S., & Dimova, I. (2025). Ein theoretisches und praktisch–angewandtes Modell für die Digitalisierung der religiösen Bildung. Das Beispiel des Videounterrichts über Religion von der Sonntagsschule an der Kirche „Heilige Dreifaltigkeit“ in der Stadt Stara Zagora. Forum Theologicum Sardicense, (2), 79–102. изтеглен на от https://periodicals.uni-sofia.bg/index.php/forum-theologicum-sardicense/article/view/319
Брой
Секция
Articles