Ein theoretisches und praktisch–angewandtes Modell für die Digitalisierung der religiösen Bildung. Das Beispiel des Videounterrichts über Religion von der Sonntagsschule an der Kirche „Heilige Dreifaltigkeit“ in der Stadt Stara Zagora

Автори

  • Stefan Tonchev Faculty of Pedagogy, Trakia University
  • Iliana Dimova Faculty of Orthodox Theology, St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

Ключови думи :

Religionsunterricht, Digitalisierung der Bildung, Medienpädagogik, Mediendidaktik, kognitive Prozesse, Videounterricht, Präsentation, Sonntagsschule

Резюме

Stefan Tonchev, Iliana Dimova present a theoretical and practically-applied model for the digitalization of religious education. The paper focuses on the use of digital education technologies and media pedagogy, particularly in the context of the pandemic. It proposes a model based on the principles of media pedagogy and digitalization of education, utilizing a case study of a Sunday school at the Church ‘Holy Trinity’ in Stara Zagora. The model aims to address the challenges of integrating digital tools into religious education, emphasizing opportunities for interactive learning, multimedia access, and flexible scheduling.

Файлове за сваляне

Публикуван

21.05.2025

Как да цитирате

Tonchev, S., & Dimova, I. (2025). Ein theoretisches und praktisch–angewandtes Modell für die Digitalisierung der religiösen Bildung. Das Beispiel des Videounterrichts über Religion von der Sonntagsschule an der Kirche „Heilige Dreifaltigkeit“ in der Stadt Stara Zagora. Forum Theologicum Sardicense, (2), 79–102. изтеглен на от https://periodicals.uni-sofia.bg/index.php/forum-theologicum-sardicense/article/view/319

Брой

Секция

Articles