Права и задължения, свързани с изразяването в търговската сфера – същност, особености и проявления
Ключови думи :
търговcко cлово, право на изразяване на мнение в търговcката cфера, защита на потребителите, търговcки cъобщения, реклама, продуктово позициониране, радио и телевизионен пазар, cпонcорcтво, право на получаване на информацияРезюме
Докладът разглежда правната уредба на изразяването в търговската сфера, като се разглеждат особеностите, свързани с това право, както и задълженията, произтичащи от изразяването в сферата на търговските отношения. Oбосновава се тезата, че изразяването в търговската сфера, или т.нар. търговско слово не се изчерпва единствено с търговските съобщения, а включват в обхвата си потребителска информация, насочена към вида, характера, съдържанието и особеностите на стоките и услугите. Разгледани са обхватът, границите и спецификите на изразяването в търговската сфера, неговата особена цел и предназначението му спрямо търговския оборот. Докладът обръща внимание на международните стандарти, установени в практиката на Европейския съд по правата на човека (ЕСПЧ) и Съда на Европейския съюз (СЕС). Разгледани са специфичните категории търговски съобщения, като отделно внимание е обърнато на рекламата, продуктовото позициониране, радио и телевизионния пазар и спонсорството, както и на някои практически въпроси, свързани с тях. Oбект на изследването са степента на защита на правото на изразяване в търговската сфера според българското законодателство, неговите съвременни проблеми и тенденции.