Образователната видеоигра за Вълчан Войвода
Ключови думи :
Serious games, maze, game-based learningАбстракт
Настоящата статия изследва възможностите на софтуерната платформа APOGEE за автоматизирано създаване на видеоигри за обучение по история. В статията е представена, експериментална образователна видеоигра лабиринт, разработената в рамките на проекта „Наследство БГ“. Тя е посветена на делото наследството и на легендарния българин Вълчан Войвода. Методологията на изследването отразява практическите проблеми в процеса на създаване на онлайн образователна видеоигра. Резултатите от изследванията показват, че платформата, изградена в рамките на проекта APOGEE, може да подпомага специалисти без опит в програмирането при проектирането и създаването на образователни видео игри. Платформата предоставя лесни за използване инструменти за разработване и автоматизирано генериране на образователни видеоигри от типа лабиринт, обогатени с различни миниигри.
Библиография:
Abt 1987: Abt, Clark C. Serious Games. University Press of America.
Bontchev 2015: Bontchev, Boyan. Serious Games for and as Cultural Heritage. In: Digital Presentation and Preservation of Cultural and Scientific Heritage, V, 43-58.
Bontchev, Vassileva, Dankov 2019: Bontchev, Boyan, Vassileva, Dessislava and Yavor Dankov. The APOGEE Software Platform for Construction of Rich Maze Video Games for Education. In: Proceedings of ICSOFT’2019, Ed. by M. van Sinderen and L. Maciaszek, INSTICC, 491-498.
Deterding, Khaled, Dixon, Nacke 2011: Deterding, Sebastian, Khaled, Rilla, Dixon, Dan and Lennart Nacke. From Game Design Elements to Gamefulness: Defining Gamification. In: MindTrek, 9-15.
Gee 2009: Gee, James. Games, Learning and 21st Century Survival Skills. In: Journal for Virtual Worlds Research, 2(1).
Gee 2003: Gee, James. What Video Games Have to Teach us About Learning and Literacy. In: Journal of Computer Entertainment, Vol. 1, 20-28.
Girard, Écalle, Magnan, 2013: Girard, C., Écalle, Jean and Annie Magnan. Serious Games as New Educational Tools: How Effective are They? A Meta-analysis of Recent Studies. In: Journal of Computer Assisted Learning, 29, 207-219.
Kirriemuir, McFarlane 2004: Kirriemuir, John and Angela McFarlane. Literature Review in Games and Learning, Futurelab Series, Report 8.
Michael, Chen 2006: Michael, David and Sande Chen. Serious Games: Games that Educate, Train and Inform. Boston, MA. Thomson Course Technology.
Paunova-Hubenova 2019: Paunova-Hubenova, Elena. Didactic Mini Video Games – Students’ and Teachers’ Point of View. In: CBU International Conference Proceedings, Vol. 7, 552-558.
Prensky 2002: Prensky Marc. The Motivation of Game Play. The Real Twenty-first Century Learning Revolution. In: On the Horizon, 10(1), 5-11.
Ritterfeld, Weber 2006: Ritterfeld, Ute and Rene Weber. Video Games for Entertainment and Education. In: Playing Video Games: Motives, Responses, and Consequences, Lawrence Erlbaum Assoc. Publ. 24(1), 399-413.
Salen, Zimmerman 2004: Salen, Katie and Eric Zimmerman. Rules of Play: Game Design Fundamentals. MIT Press, Cambridge, USA.
Terzieva, Paunova-Hubenova, Bontchev 2018: Terzieva, Valentina, Paunova-Hubenova, Elena and Boyan Bontchev. Identifying the User Needs of Educational Video Games in Bulgarian Schools. In: Proceedings of ECGBL’18, 687-695.