Дигиталната компетентност – необходимо условие за бъдещия учител по музика
Ключови думи :
дигитална компетентност, музика, обучение, електронна средаРезюме
Ситуирането на учебния процес в електронна среда през март 2020 г., поради епидемиологичната обстановка и разпространението на коронавирусна инфекция (COVID-19) в страната, постави нови предизвикателства пред училищното образование. Статията представя общ преглед на уменията, които трябва да притежават бъдещите учители по музика, за реализиране на обучение по музика в електронна среда. Акцентира се върху потребността от дигитално подготвени учители по музика, които да реализират целите на обучението както в присъствена, така и в електронна среда. Изведени са примерни дейности, в хода на които се реализират компетентности, осигуряващи безпрепятствена професионална реализация в сферата на училищното образование.
Библиогрфаия:
Велева, Б. (2016). Електронни форми на дистанционно обучение по немски език за студенти от специалност „Международни отношения“. – В: Сборник с научни доклади от Шеста национална конференция „Електронното обучение във висшите училища“, (с. 47-52) София: УИ „Св. Климент Охридски“.
Лазарова-Георгиева, С. (2012). Обучение в дигитална среда. Велико Търново: УИ „Св. Св. Кирил и Методий“.
Съев, С. (2010). Педагогически поглед върху компетентностите на електронния студент. – В: Съвременното обучение между теорията и практиката. (с. 158-166) София: УИ „Св. Климент Охридски“.
Наредбата за изменение и допълнение на Наредба No 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование (ДВ, бр. 73 от 2016 г.). Достъпно от: https://www.lex.bg/en/laws/ldoc/2136904663. (Прегледан на 27.04.2021).
Национална квалификационна рамка на Република България. Достъпно от: https://www.aubg.edu/documents/1536. (Прегледан на 27.04.2021).
Официален вестник на Европейския съюз. С 189/ 22.05.2018. Достъпно от: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2018:189:FULL&from=BG.