ТЕОРЕТИЧЕН И ПРАКТИКО-ПРИЛОЖЕН МОДЕЛ ЗА ДИГИТА ЛИЗАЦИЯ НА РЕЛИГИОЗНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Примерът с видео – уроците по вероучение на неделното училище към храм „Света Троица“ в гр. Стара Загора

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60061/fths.2022.2.83-106

Ключови думи :

Религиозно образование, Дигитализация на образованието, Медийна предагогика, Медийна дидактика, Когнитивни процеси, видео обучение, Презентация, Неделно училище

Абстракт

Статията представя възможностите и предизвикателствата, пред които е изправено религиозното образование в светлината на съвременните проблеми на обучението в дигитална среда, особено в условията на пандемия. Като модел за преодоляване на тези трудности се предлага използването на дигитални образователни технологии и медийна педагогика. Въз основа на теоретичен анализ на съвременното състояние на изследванията и на дългогодишен практически опит в конфесионалното религиозно образование, е представен практико-ориентиран модел на религиозно обучение, изграден върху принципите на медийната педагогика и образователната дигитализация. Този модел е приложен в църковното училище за религиозно образование при храм „Света Троица“ в град Стара Загора. Описанието е допълнено с анализ на реалните възможности, ефективните практики и основните когнитивни процеси, използвани в съвременното дигитализирано образование.

Файлове за сваляне

Публикуван

09.09.2025

Брой

Раздел (Секция)

Articles

Как да цитирате

ТЕОРЕТИЧЕН И ПРАКТИКО-ПРИЛОЖЕН МОДЕЛ ЗА ДИГИТА ЛИЗАЦИЯ НА РЕЛИГИОЗНОТО ОБРАЗОВАНИЕ: Примерът с видео – уроците по вероучение на неделното училище към храм „Света Троица“ в гр. Стара Загора. (2025). Forum Theologicum Sardicense, 2, 83-106. https://doi.org/10.60061/fths.2022.2.83-106

Най-четените статии от същия автор(и)