БОГОСЛОВСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ СРЕДНОВЕКОВИЕТО
DOI :
https://doi.org/10.60061/fths.2022.2.67-82Ключови думи :
Средновековно образование, Византия, България, Стари славянски преводи, Богословско образование, Средновековни преводи, История на образованиетоАбстракт
Текстът представлява публична лекция, изнесена от автора в Университета в Талин (Естония) на 24 септември 2022 г. Основната теза на автора е, че богословското образование в България през Средновековието следва в значителна степен византийския модел на богословско обучение. Въпреки това, между българския и византийския контекст съществува съществена разлика. Във Византия паметта и знанието за античното културно, философско и научно наследство се запазват и развиват активно. В България обаче не се наблюдава подобна приемственост – богословското образование е в центъра на мисионерския интерес на Константинополската църква и служи като основен източник на културни модели, изградени върху текстове. Тази ситуация оказва дълбоко влияние върху развитието на българската книжовна култура и върху еволюцията на българския език през вековете.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2022 Svetoslav Riboloff

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.