ПРЕДИСТОРИЯТА НА СЪВРЕМЕННОТО църковно образование в България: социална мисия, организационни модели, иновативни практики
DOI :
https://doi.org/10.60061/fths.2021.2.93-106Ключови думи :
Църковна мисия, Църковно образование, Християнска катехеза, Църковна социална грижа, Пастирска грижа, Пастирска мисия, Църковна история, Църковна организация, Църковна институцияАбстракт
В настоящата статия се разглежда историческият опит на църковното образование в България, който все още не е напълно изследван поради прекъсването на социалната практика на Българската православна църква след принудителното разделяне на Църквата и държавата в средата на XX век. През периода, когато религиозното образование е било част от социалната мисия на Църквата и традиционната религиозна социализация, неговата организация е била неформална. Въпреки това съществува определена институционализация и са разработени множество иновативни практики. Настоящото изследване се основава както на наличните сведения за историята на традиционното църковно образование в България през XX век, така и на съвременни размисли и перспективи.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2021 Velina Toneva

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.