ПРЕДИСТОРИЯТА НА СЪВРЕМЕННОТО църковно образование в България: социална мисия, организационни модели, иновативни практики

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60061/fths.2021.2.93-106

Ключови думи :

Църковна мисия, Църковно образование, Християнска катехеза, Църковна социална грижа, Пастирска грижа, Пастирска мисия, Църковна история, Църковна организация, Църковна институция

Абстракт

В настоящата статия се разглежда историческият опит на църковното образование в България, който все още не е напълно изследван поради прекъсването на социалната практика на Българската православна църква след принудителното разделяне на Църквата и държавата в средата на XX век. През периода, когато религиозното образование е било част от социалната мисия на Църквата и традиционната религиозна социализация, неговата организация е била неформална. Въпреки това съществува определена институционализация и са разработени множество иновативни практики. Настоящото изследване се основава както на наличните сведения за историята на традиционното църковно образование в България през XX век, така и на съвременни размисли и перспективи.

Файлове за сваляне

Публикуван

09.09.2025

Брой

Раздел (Секция)

Articles

Как да цитирате

ПРЕДИСТОРИЯТА НА СЪВРЕМЕННОТО църковно образование в България: социална мисия, организационни модели, иновативни практики. (2025). Forum Theologicum Sardicense, 2, 93-106. https://doi.org/10.60061/fths.2021.2.93-106